About the horses!

Fick frågor om hur hästarna var idag och vad jag tyckte om dom. Kan börja med att säga att de inte var riktigt sig själva idag, någon av dom.



Lee skötte sig brilliant och var nog rädd att han skulle få göra galopp - halv - galopp - halt som förra gången. Det gillades inte av honom kommer jag ihåg...

Jag såg fram emot att rida MrFox, och bara därför var han helt dum idag. Han fipplade med huvudet hela tiden så jag hoppade till och med av och kollade om det var nått bett bettet, men icke! Han var bara dryg i huvet idag tydligen. Otur för mig! :(

Conor var super hela ridturen tills vi kom till sjön. Var ett tunt tunt islager, men jag tänkte att vi provar ändå. Går dom i med ett ben och inte ryggar upp igen så brukar det gå. Han klampade i utan problem, och när vi var i mitten upptäckte han - nämen, det är ju is! JAG ÄR JU RÄDD FÖR IS!!!

Han började hoppa upp och ner så vågor bildades och isbitarna började klinga när dom åkte över varann, det gjorde inget bättre! Jag lyckades vända honom och han hoppade upp på land och blåste upp sig och taktade och frustade hela vägen hem.

Vi mötte Kim o co som red, och dom red in mot kanten, så jag tänkte att jag kunde trava förbi så att det gick fortare. Ni skulle sett traven!! Det var en stoooor slowmotiontrav och han tvingades att hålla ner det annars så höga huvudet eftersom att jag höll tyglarna korta. Han frustade som en galning och jag trodde att han skulle explodera varje steg. Kim såg helt chockad ut (det gjorde nog jag med..) och dom som var med henne såg livrädda ut. Haha!

Hett tips inför nästa dressyrtävling gott folk; rid ner i en sjö med lite lite is på!


Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Jane

Superförslag!! I love you!

...vet ett par dressyrnissar jag ska tipsa...fniss!

Postat av: Jane

Vad du dum du är!

De var ju inte rädda när de mötte dig och Mr Fox.

De var impade till mållöshet av hans pampiga majestätiska gång! =)



De tänkte ju "Hur bär hon sig åt??"

Postat av: Jane

Nej, inte Foxen men Conor!!

Postat av: tant Anna

Hahaha! Ingen hit att köpa Conor till Jämtland mao... hahaha!

2010-02-02 @ 14:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0