A sunday with food. And more Food. And some candy. And food.

Idag har jag ätit hela dagen tror jag!

Söndagsmiddagen/lunchen med Lisa, hennes man och hennes mans föräldrar var hur mysig som helst. Dom är så trevliga, och så får jag träffa Lisas lilla söta hund Daisy när jag är där. Hihi :).

Vi tvättade hästarna som varit i hagen, slängde ihop en cupcakesmet och sen eftermiddagsensilagade vi ganska tidigt för att hinna få till cupcakesen innan de kom hem från hunten. Alex har varit här idag såklart, behövde jag nämna det? Det är ju söndag!

Vi gräddade koppkakor på rullande band. Alex bytta plåtar, Lisa fyllde formar och la på frostingen och jag strösslade. Vi är så effektiva! Vi fick till ca 60 cupcakes denna gång. Jag vet inte hur det gick till, för jag gjorde dubbel sats och fick 20 på den förra som var en normal. Borde jag inte få 40 nu då? Hade ju samma storlek på dem?







Vissta ni förresten att massa ägg är hemligheten bakom otorra muffins? Så tror jag att det är! Till mina 60 hade jag ca.10 äggvitor, och dom blev amazing idag igen. Vi gjorde det som en födelsedagsgrej eftersom att en av gästerna fyllde 40 idag, så vi kom in med alla cupcakes och sjöng Happy Birthday när de satt och drack kaffe efter hunten. Jätteupskattat!

Vi lagade köttfärssås och spagetti till middag och sen drog Oliver och gästerna till puben och Lisa åkte hem. Jag flydde till mitt rum och nu sitter jag här ute och fryser. David hade med andra ord inget internet med sig.


Btw, jag och Lisa fick 300euro i dricks. TREHUNDRA! 150 euro kan jag nog få ett par nya snygga ridstövlar för, tror ni inte? Vi har bestämt shoppingdag på onsdag eller torsdag, och så ska jag med Alex till Galway i början av nästa månad. Wohoo!

Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer
Postat av: Jane

Wow!!

Hyfsad dricks...ingen dum idé med cupcakes!



Hm, det är nog inte bara hästarna som kommer komma simmande från Irland en vacker dag för att leta reda på Wilma!!



Tur för dem att de får låna dig en stund, synd för dem att du är MIIIIIN!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0