10 pm

Jag skäms nästan! Klockan är 10, har precis slängt i mig ett paket snabbnudlar och jag är tröttast på hela Irland.

9 italianos kommer och ska rida imorgon, första crosscountrygruppen är klockan 10. Hoppas hästarna inte är allt för pigga även fast jag inte kunnat rida dem de två senaste dagarna pga vädret. 


Hur som helst, jag hade världens roligaste kväll med Alex. Jag måste vara rubbad på något sätt som kan ha lika kul med en 16-åring som en 40+are! Eller så är det hon som är rubbad, för hon vet nog inte hur gammal hon är.. Lite av båda skulle jag tro. Man har aldrig tråkigt med Alex kan jag lova i alla fall, allt blir himla spännande.


Vi åkte till Birr, tar ca 30min med lilla bilen. Vi gjorde mest matshopping och det var skönt att åka utan Oliver som bara tar flingor, bröd, smör och springer till kassan. Jag hade som sagt inte ätit något (förutom ett digestivekex) sen frukost, så på slutet spårade min väldigt organiserade shopping ur och både chips och godis hamnade i min vagn. Huvva!

Oliver tyckte att jag var en sämre shoppare än honom eftersom att jag inte köpte bröd. Grejen är att jag inte köpte sånt - bröd, smör, mjölk, grädde, paprika, lök osv, som jag vet finns här. Jag köpte bara koola saker som jag kan laga mat av, och som jag inte är säker på att Aldi har. Men det förklarade jag inte... Han får känna sig som en supershoppare. :)


Jag och Alex har förresten fler kvällar planerade. Inga datum, men nästa gång vi åker blir det Ballinasloe, och sen Galway. Ska nog ta Galway när fransmannen har kommit så jag kanske kan ta en halv dag off och åka tidigare om jag får. Vi ska även åka till någon Pub en kväll och lyssna på livemusik, för Alex ville visa mig ett av hennes favoritställen. :) Hon är så bäst!


Kom precis på att jag har glömt att sätta igång min electric blanket, och värmen är inte fixad än. Buhuu, jag kommer frysa ihjäl inatt!
RIP Wilma.


Puss,

WilmaVictoria-



(hihihi klockan är 22.22!)


Kommentarer
Postat av: Jane

Hälsa Alex massor!

Udda + udda = jämnt. =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0