The Arrival

2009-11-08
19:06:43

Nu är jag framme!!

Vi klev av Citilinkbussen i Ballinasloe och mötte en stressad Oliver som stod och viftade med armarna vid ett gathörn. Vi slängde in våra väskor i jeepen och gick in på ett litet matställe precis intill.

Efter varsin gigantisk portion kyckling och pommes rullade vi mot Flowerhill!

Just nu är det tre eller fyra svenskar här varav en har jobbat här tidigare och en är Olivers "länk" till Sverige. Alltså, hon får svenskarna att åka hit! Hon gör nog ett rackarns bra jobb med tanke på att ca 70% av alla gäster är svenskar!!

Den andra tjejen, hon som har jobbat här, hoppas vi på att få lite hjälp och tips av imorgon. Oliver verkar så himla stressad och gör hellre jobbet själv än att förklara. Jag förstår honom.. Men; det funkar inte med över 40 uppstallade akiva hästar och 52 hundar!!

Svenskarna har precis beställt mat och sen ska vi nog umgås lite med dom och kanske gå och kolla in den lilla lokala puben. Det kan nog bli trevligt! :)

Oliver är så himla skön! Han har sagt tusentals gånger att vi ska ta det lugnt i början och inte bli frustrerade för att vi inte kan namn, rutiner och annat. Han skämtar hela tiden och använder "fuck" i var och varannan mening. Han är en väldigt speciell person. Igår klippte han sitt halvlånga, glesa, blonda hår (med hårfästet mitt på huvudet) alldeles själv. "Han har inte tid med annat!" Haha!!

Han säger at det känns som att det kommer funka jättebra med oss och att hans magkänsla ofta är väldigt bra. Vi får hoppas att han har rätt!

Nu ska jag kolla när Rebecca filar till adaptern till vägguttagen med sin nagelfil. Det går inte att stoppa i "runda" kontakter nämligen... Men det löser vi!!

Puss!

WilmaVictoria-

Btw, jag har inte sett så mycket av gården än, för det är så mörkt, men huset är otroligt gulligt här inne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0