Stinky Saturday

Idag har varit den sämsta dagen hittills bitvis! Efter frukosten red vi ut och hoppade lite med Oliver och gästerna. Jag fick Victor. Alla säger att Victor är jättestark, så jag var alldeles elak med honom från början bara för att få honom att lyssna. Då blev han sur och blev den segaste hästen på Irland istället och hoppade i slowmotion.. suck!

Vi visste att vi bara skulle vara med på halv, så när vi var på hälften så red vi hem. Oliver sa att vi kunde ta ut Frodo (som jag sadlade på och sen sadlade av igen innan eftersom att alla ångrade sig och höll på) och någon annan och möta upp dom om vi hann.

Jag tog Frodo, och Rebecca tog Holly som ändå skulle motioneras enligt listan. Hollys träns hade används till någon annan så det var tvungen att fixas. Att fixa ett träns här tar typ 1000 år eftersom att lädret är som sten typ.

När vi mötte dom var dom påväg upp från sjön, och då var Oliver PMS-sur och tyckte att vi var jättesega och sa att han skulle ha hunnit ridit två hästar redan och vi hade inte ens hunnit ut.

Ja, förlåt Oliver att vi skrittade hem hästarna istället för att galoppera och för att vi täckar på hästarna efter oss och inte antar att någon annan ska göra det. "Någon annan" är nämligen VI här!

När vi mötte dom andra hästarna och dom fick gå hem men inte Frodo så fick Frodo superdamp och började stegra och bocka. Särhäst... Han gjorde det en gång först, sen fick jag honom att gå bort till Holly. Då började han om igen.
Men jag vann!
Wilma/Frodo - 1/0.
Moahahaha!

Sen blev vi så sura att vi tog bara Rio och Gregg till sjön och vände. Ska han ha minimal träning till hästarna så ska han bannemig få det! Vi kan också rida 10 hästar innan lunch om vi bara rider dom till sjön och vänder och struntar i att tvätta bett. Men vad gör det för skillnad för hästarna lixom?


Jag och Rebecca pratade skit hela ridturen om Olivers dåliga attityd mot oss inför gästerna, och fattade inte vad hans jäkla PMShumör berodde på. Vi dagdrömde om att jobba på ett varmare ställe och bara dra, men till slut lugnade vi oss och tänkte att det nog bara var tillfälligt. Vi hoppades på det iaf.

Sen red vi TT och Wilson. TT är som ett tåg, han lyssnar inte för fem öre när man vill stanna honom, och samtidigt rädd för allt. Idag iaf, men det kan ha berott på dimman. Den har varit otroligt tjock och överallt idag! :o


Suddig bild på TT

Efter det tog vi en snabb macka innan det var dags att sadla nya hästar. Det är två tjejer här nu, engelska tror jag dom är, och en italienare. David (som äger McNally o Lexus) och Michelle från Dublin är här också, så dom skulle med ut.

En av de engelska tjejerna har legat och spytt hela dagen typ, så hon skulle inte med. Michelle och David fixar sina egna hästar, så det var bara Italienarens och engelska tjejens häst som behövde fixas. Hegrid och Moyroe blev det.

Klockan blev 13.30, då de skulle rida iväg, och Italienaren, David och Michelle var borta så engelska tjejen red ut själv med Oliver. Hon är btw jättetrevlig!! Medans dom var borta red jag TipToe (återkommer till det) och Rebecca skottade ur skrittmaskinen och satte hästar däri.

Oliver hade tydligen sagt till Rebecca att han var lite (?) sur på David och Michelle för att dom drog till puben (och italienaren med) och inte kom tillbaka i tid för ridturen. Sen när dom väl kom tillbaka och red ut själva så tog italienaren Davids häst Lexus ist för Hegrid. Det blir massa hästar som får sadlas på och av utan att användas, och det tar massa extra tid. Men han behöver ju inte låta det gå ut över oss, det är ju vi som gör allt det jobbet!!!

Justja, TipToe var det ja! Hon var helt psykskadad idag!! Jag ville bara rida långt ut i skogen med henne och hoppa av och gå hem utan henne, så frustrerad blev jag. Hon kunde inte svänga höger, slirade omkring, vägrade gå på vissa delar av ridbanan och var grymt stressad. Jag tror att stressen beror på att det var så tjock dimma att man inte såg ut från rudbanan typ och Oliver red runt med gästen på åkrarna runt om. Hon hörde ju bara hästar och röster, men förstod inte vad dom kom ifrån...

Oliver kom förbi på slutet och frågade hut det gick, och jag sa att hon inte skötte sig så bra. Han tyckte att jag skulle ut och långgaloppera, och skickade iväg mig, men jag travade bara och försökte lugna henne. Kändes inte som att tokgaloppera en trött och stressad unghäst på en väg den aldrig varit på var det bästa jag kunde göra.. Verkligen inte.

Jag red ner till sjön på vägen hem, och sen stresskrittade hon hela vägen hem och kund einte ens gå rakt fram! När jag kom tillbaka sa Oliver att jag skulle gå in på ridbanan och fortsätta. Jag gick bara in och skrittade lite.

Precis när jag hoppade av kom Oliver igen och frågade om hon hade lugnat sig, och jag sa att det hade hom inte. För det hade hon inte. Han ba; Jag skulle ha stannat en halvtimme till om jag var du. Jag svarade inte ens, för jag kände att det inte hade gjort ett skit om jag hade stannat 10 timmar till. Vi ska ut imorgon igen. Funderar på att longera henne lite innan, och sen kanske fråga om jag får börja ta ut henne i någon hage på dagarna. Han borde ju inte bry sig om jag tar ut och in henne?

"Haha, you don't love her so much today, do you?"
"No, but tomorrow i'll love her again!"




Oliver hade fyllt kärror till kvällsensilaget, så det gick ganska fort. Efter att vi hade duschat lagade vi Carbonara igen och kollade på P.S I Love You. Nu sitter vi i The Den och de andra har precis ätit klart Davids mat. Han hade bakat en liten tårtbakelse också i smyg, så han släckte och så kom Michelle och Theresa in och vi sjöng Happy Birthday för Rebecca i efterskott. Så himla söta är dom här! :)

När vi förstod var Olivers surighet berodde på så gav vi oss lite. Nu är det bra igen. :)

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0