One of those rainy days...

Idag har det regnat från och till mest hela dagen... Vi mockade såklart, det var lite jobbigt eftersom att vi inte gjorde det igår. Hunten tar ju sån tid!

I alla fall, det SPÖregnade verkligen så vi smorde sadlarna. Vi är så flitiga att motionera hästarna, och så var det ju nyss hunti i två dagar så typ ingen häst behövde gå idag. När vi nästan var klara med hästarna så kom Oliver och bad mig rida TipToe på ridbanan igen under uppehållet.

Jag fixade henne, och var på väg att leda henne till ridbanan. Sist hoppade jag upp där man brukar hoppa upp och då var grinden till ridbanan stängd så jag fick hoppa av igen.. Hon vill inte riktogt stå stilla när man hoppar upp, eller hon vet bara inte hur hon ska stå så hon ställer sig med huvudet mot en och svänger bort rumpan...

När jag gick över gårdsplanen ropade Oliver på mig och frågade vad jag gjorde, så jag förklarade vad osm hände sist. Då sa han att jag måste hoppa upp där man "ska", för där är det upförsbacke och asfalt så det är svårare för henne att bocka av mig. Det skulle hon tydligen göra om jag hoppade upp på ridbanan... (not!) Jag hoppade ju upp där förra gången, det gick bättre än att hoppa upp vid stallet. Så det så!

Han sa att hon bockar jättemkt, men det har hon typ aldrig gjort! :o Lilla snuttebäbis skulle aaaaaldrig göra det! Så fort jag var uppe började han ropa "korta tyglarna, korta tyglarna, hon kommer bocka av dig!!!" Jag gjorde som han sa, men då blev hon ju bara stressad... :s

Jag såg att han stod och kollade på mig från sitt lilla gömställe vid träden där man går in i huset, och efterår kommenterade han flera gånger att hon hade gått bra med mig. Han tyckte att jag skulle rida henne på en lätt hunt om en vecka eller två! Omg, jag ville inte ta med bäbis på hunt :( Hon kanske gör illa sig!! Menmen, jag har inget att säga till om, så jag rider hellre själv då än att någon annan gör det.

Snälla Rebecca tog lite kort på oss idag :)
(ignorera mig, jag ser helt fail ut, men kolla vad duktig hon är)








Jag börjar tvivla på om hon är d-ponny. Han har inte sagt ngt om det, men hon kan vara precis på gränsen... Skulle vara kul att mäta henne faktiskt.
Idag var hon tillochmed lika böjbar i båda sidorna redan i början. Där vi slutade sist helt enkelt.

Idag tränade vi på att fatta rätt galopp. Hon har mkt mkt svårare för höger, men om jag ställer henne vänster jättemkt dom första gångerna så fattar hon rätt rakställd efter ett tag. Men hon byter gärna till vänster, så hon är fortfarande svagare i höger sida. Jag körde lite skritt - galopp - skritt - galopp för att bygga upp utan att köra slut på henne. Hon måste ju få göra rätt! Galopperade jag länge så bytte hon bara.

Sen kom 5 gäster hit, dom hade varit här många gånger förut sa dom. En var från stockholm, en från Helsingfors (men pratade svenska) och resten från England. Dom från England var män som började rida när dom var typ 40!! :o

När dom var borta åt vi lunch (makaroner+köttfärsås), och sen började vi ge ensilaget tills dom kom tillbaka. Fixade deras hästar och gjorde klart ensilaget, sen sopade vi, gick in, duschade och drygade lite.

Sen åkte vi och handlade mat med Oliver och hand syster Theresa, och sen åkte vi och åt pizza. Dom är så himla härliga! :)

Vi fick lön idag också förresten. 150Euro/veckan får vi tydligen verkar det som! :D
Mamma, du måste maila mitt kontonummer hit tror jag, så att hon som kommer och gör hans papperarbete varje torsdag får det. Han tycker att det är bättre om hon kan sätta in det på ett konto så vi slipper alla lösa pengar. Blir enklare för oss alla! :)

Det var nog allt jag orkar skriva om idag :)

Puss!

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: tant Anna

Grattis till lönen! Jag hade 20 pund i veckan. Du får se jakterna också som en löneförmån. 2000 kr/jakt! Inte illa!!!!

2009-11-16 @ 22:58:11
Postat av: Jane

Ja det är ju sinnessjukt bra!! Fri mat och logi dessutom. LYX!!!



Fram med mätpinnen!!



Happy for you!

2009-11-17 @ 10:44:15
Postat av: Wilma

Anna: Ja, jag är jätteglad! Jag tror att Oliver är rätt nöjd med oss så han tar hand om oss :).



Mamma: Ja! Så himla braaaa :)

2009-11-17 @ 20:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0