New Guests!

Ja, för att avsluta den förra historian så jagade dom in fåren i Rios box (han var förstås urtagen först) och sen backade dom dit en fårfinka och körde hem fåren. Dom såg helnöjda ut!!

Jag och Rebecca hjälpte inte till, vi mockade istället. Vi var faktiskt inte fårskötare sist jag kollade...


Sen red vi, och idag fick jag rida Rio! Han var stor men jättesnäll :) Bara lite busig om han kom lite efter i galoppen, då åkte huvet gärna neråt och började skaka, haha. Så får man iiiinte göra lilla häst!

Sen tog vi Del och Amigo på en liten liten tur, Del börjar bli frisk nu så några småturer behöver hon för att man ska veta att det är bra. Dock rider man bara i gyttjehål nu, så det är lite svårt att veta om hon är halt, men hon kändes likadan i skritten på vägen upp som ner så jag tror att det är okej.

Sen kom Dee, hon är huuuur trevlig och rolig som helst!! Så himla söt!
Strax över 50 är hon, har rödaktigt krulligt hår, är jättekort och lite småknubbig.
Och pratglad!
Och hjälpsam!
Nog om henne nu.. Men hon är awesome!

Vi gick in och tog en morot till lunch, och småpratade med Dee lite i köket.

Sen fixade vi fyra hästar till gäster som kom idag. Vi fixade Lizzy, Lee, Amigo och Victor.
Tre jättesmå åt damerna och en stor åt mannen. Från England, såklart..
Dom sover inte här, ganska skönt!
Mannen kan inte rida, och ena kvinnan kan rida väldigt bra men hon var rädd. Lee tokade sig lite (var glad och PIGG), men bockade inte, bara ville iväg och hon skötte det jättebra!
Jag småpratade lite med ena tanten när vi skrittade, hon var jättetrevlig. Hon hade haft sin häst i 10 år, sen den var fyra och man såg på sättet hon pratade om den att hon verkligen älskade den!! Jag kunde inte låta bli att tänka på Babe en sekund. Fast det kan jag aldrig iförsej...
Just ja, mannen som red Victor (stor, snäll, lite stark, men lätt om man sitter bakåt) lutade sig bara framåt, så Victor sprang runt som han ville med honom och mejade nästan ner småhästarna. Speciellt vid hindrena... Jag och Rebecca var där med "reservhästar" som tur var, eller Rebecca hade en reservhäst och jag hade Conor som behövde motioneras. Mannen (William) fick ta Clint av Rebecca och så fick hon skritta hem på Victor.


Bild från i tisdags på mig+Victor.


Conor var huuuuuur kul som helst att hoppa! Han var jätepigg och hoppade och studsade när man skulle iväg, men lyssnade ändå väldigt bra. Han var jätteduktig. Men han var för stark för att William skulle klara av honom, så jag fick ha kvar honom hela ridturen. Ohyes!!

När vi kom tillbaka fick jag ta ut Lee på en extrasväng och långgaloppera längs floden så han inte skulle vara så hetsig imårrn. Det kändes i korsryggen att jag inte har långgaloppat på länge kan jag lova. Det är ändå så slappa hunter nu när vädret är så dåligt, så Oliver ville att jag skulle rida Lee trött så han sköter sig imårrn. Han brukar tydligen inte hålla på såhär men han har gått för lite nu på sistonde eller något.

Hunten på söndag ska tydligen vara bra ändå, så jag hoppas att den imårrn är jättedåligt för då får jag kanske rida Conor på söndag även fast han går imårrn!

Jag hoppas också att jag får rida TipToe imårrn när Oliver är borta, jag skulle vilja fortsätta jobba med henne om jag hinner. :)

När jag var tillbaka med Lee så var Rebecca och Oliver klar med ensilaget, så jag sopade hela stallplanen och hela stall I och H för att ha gjort något. När jag reste mig från den hukade jag-soper-med-en-pygmé-borste-ställningen så märkte jag att jag inte hade hunnit äta idag.
Allt snurrade till och jag tappade balansen en sekund. Kan bero på mitt dåliga blodtryck också.. Antagligen mest det för jag var inte ens hungrig.

Mötte Oliver på vägen upp och han sa att Ross, en "fieldmaster", hade lagat mat åt oss.
Lika bra det, för jag var för trött för att göra det...
Hon lagar tydligen man ibland åt Oliver för att hon tycker synd om honom som stressar så eller något. Under middagen kom vi fram till att han borde bjuda ut henne. Fast i smyg då, för hon är ju tydligen redan gift med något annat, haha!


Nu ska jag gå ner och fråga Oliver om han är klar med hästlistorna.
Imårrn ska en grupp ut och rida klockan 9, så då ska hästarna vara klara åt dom.
Sen ska dom iväg på hunting, och han vill åka 10.45, så jag måste veta hur många hästar som ska åka så jag vet när vi måste börja fixa dom. Sen vill jag skriva av busslistorna också, så vi vet vilka hästar vi ska ta upp och lasta först, och i vilken lastbil dom ska in i.
Känns som att vi måste börja fixa hästarna så fort dom har gått härifrån med utridargruppen!
Eller iaf börja fixa fram tillräckligt många vita, hela schabrak och lite täcken.

Imårrn kommer bli stressigt, men vi ska klara det. Vi har inte gjort dethär än!! :o


Äsch, allt löser sig!


Jag undrar om det är imårrn gubben ska med som är typ halvförlamad och har MS ska med... Honom ska man tydligen binda fast i sadelnm och det ansvaret vågar inte jag ta på mig än!!
Kim ska visa oss hur man gör med hans hästs saker imårrn tror jag. :)

Nu är klockan 8! Måste skynd mig ner till Oliver innan jag somnar.

Puss!

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Daddy

Skönt att se att du alltid har säkerhetsvästen på!

Keep up the good work! Älskar dej!



Pappa

2009-11-14 @ 21:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0