My little star :)!

2009-11-19
17:21:48

Hunting idag igen ja..


Jag och Rebecca gjorde såklart morgonstallet och fixade hästar. Det går på lite rutin nu, mkt lättare än förut! Man vet lixom lite vilka sadlar som passar nu också, så man slipper springa frsam och tillbaka. Jag tar däremot alltid med mig en pad (ifall sadeln ligger för nära manken) och två olika långa sadelgjordar för säkerthets skull. Idag var det 13 hästar som åkte.
Jag har tagit tid, och det tar ca 8 minuter för mig att hämta utrustningen, gå till hästen, ta av täcke och klä på den. Och kanske 10-12 minuter när man också gnuggar på lite olja, hovglans, täckar på och lastar hästen för hunt. Om allt går som det ska och är där det ska vara vill säga...

Jag kikade på listan för mig och Rebecca och såg..Ingen TipToe! :o
Så jag frågade, och hon skulle visst gå, han hade bara glömt det. Tjohoo! :D
Jag fick även rida McNalley (han som är jobbig att hoppa upp på) och Lexus (dunderklumpen jag fick på hunten)..suck! Båda är David Stains hästar, och dom är utan man och grova som as. Men dom har privat utrustning iaf, så det är ganska skönt. Fast jag når ändå inte om hästarna med hela benen för dom står rakt ut känns det som..haha. Dom kan kasta mig till månen genom att göra ett litet hopp bara. Men dom är ganska snälla :).

Jag red McNalley med Rebecca och Wilson(häst), och Lexus själv. Gick finfint förutom att Wilson hade lite överskottsenergi och lät Rebecca bada i vattnet på åkrarna två gånger. Dum häst - blöt Rebecca :(! Lexus galopperade jag runt lite, det var himla skönt att bara rulla på ett tag.

Sen lunchade vi gårdagens awesome Pasta Carbonara och efter det var det dags för TipToe! :D
Allt har gått så himla bra, och hon bara lär sig och går framåt! Nu är hon nästan som en helt normal häst att rida, lite stressad bara så det blir gott om halvhalter och bra vägplanering. Då funkar det :)!

Jag tänkte att det var dags att se hur hon hoppar (och OM hon hoppar), så jag gick ner och la ner några hinder där nere till pluttehöjd, typ 40-50, bara för att se hur hon var.
Fixade fina bäbisen, och hoppade upp (själv idag, på tredje försöker stod hon stilla vid pallen!!). Jag travade fram och värmade upp lite, sen styrde jag mot ett litet litet kryss och ATT hon hoppade!! Hon tog av typ 2 kilometer innan hindret och hoppade som om det vore kinesiska muren vi skulle över! Och ryggen var där kan jag säga! Jag som trodde att hon skulle stå emot satt ner och lutade mig bakåt jättefint tills hon hoppade. Då flög jag och tappade alla stigbyglar jag hade, så direkt efter hindret satte jag mig så gott jag kunde och drev henne framåt så hon inte skulle börja bocka. Och dränkte henne nästan med beröm såklart! :)
Jag travhoppade lite till och hon hoppade nästan likadant, fast hoppade av bättre och hoppade inte lika högt. Jag satt lite bättre då också.

Tog alla småhinder i galopp också, sen tog vi stockarna som låg där nere också, för hon var så himla klockren! Lilla gumman!! Hon hoppade även det klockrent. :) Det är ju iförsej inte så stort hinder, kanske 80, men ändå! Sen fortsatte vi med en oxer som jag inte hade sänkt ner, så den var lite högre än de andra, någonstans runt 85-90 skulle jag tro. Klockrent såklart ;). Vet inte hur mkt hon har hoppat faktiskt.. Här verkar hon ju inte ha gjort så mkt iaf.

Tog oxern en gång i varje varv och sen fick hon hoppa två småhinder som avslut innan vi skrittade ner med Rebecca och Latté till sjön och svalkade Lattés knä och badade TipToes mage. :)

Jag vill ha en mätsticka... NU!

Försökte ringa mamma idag igen, men hon är ju omöjlig ibland den där kvinnan. :P
Mammmaaaaa!
Sluta ha mobilsvar eller tryck bort mig!
Och pappa kan börja svara i sin telefon...
Det får ni i läxa av mig, sådeså!

Sen mockade vi iaf och sopade. Jag gick ut och gick med Gregg som hade lite kolik imårse. Vi väntar på att han ska bajsa så att vi kan lägga in mat till honom igen... Men han vägrar ju! :(

Nu har vi precis fikat lite mackamiddag och väntar på att bussarna ska komma från huntingen så vi kan fixa hästarna och gå in och duscha/sova.. Dom borde komma när som helst nu.


Puss!

WilmaVictoria-

:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0