It feels like i've been here forever..

2009-11-12
19:17:31

Herregud, det känns inte som att dethär var min fjärde arbetsdag. Det känns som att jag har varit här i månader!! Men jag har ju inte ens missat ett idol till, förutom det på arlanda...

Jag kan snaaaaart de flesta hästarnas namn! Det är ganska lätt när alla står inne, jag hade nog aldrig känt igen dom i hagar. Jag vet iaf i vilket stall de flesta står nu. Ganska skillat!

Idag gjorde vi morgonstallet som vanligt med maten, och sen sadlade vi lite hästar till gästerna som är här. De fina engelska damerna, nivet? Sen åt vi en snabb frukost med marmeladmackor och sen fixade vi iordning hästar till huntingen som de skulle på idag. Idag gick det mycket bättre eftersom att vi lärde oss hur allt gick till igår. Jag gillar när jag känner att jag har snappat upp saker så jag slipper känna mig så himla efterbliven.

När de hade åkt mockade vi och fyllde på med MASSOR av halm till hästarna! Conor rullade sig som vanligt. Fast tre gånger idag, så de måste vara bra betyg till våran påfyllning, eller?

Jag filmade en av gångerna, men filmen hamnade på mobilen ist för på minneskortet, så jag ska försöka ändå på det. Har nämligen ingen usb-sladd med mig till mobilen... :(

All mockning var ganska seg för att jag hade en för gles grep, men det gick bra ändå för jag lyssnade på Sugarplum Fairy i ena örat. Och såklart för att jag visste att jag skulle få rida Wonder Boy när jag var klar!! :D Han är så himla sööööt! Och det var otroligt najs att få rida en ganska välriden häst för en gångs skull. Jag var tillomed olydig och red honom i form när vi red i skogen och skrittade. Sen vågade jag inte längre när vi kom ut på fälten och började trava för det är inte första prio att rida hästen i form här, haha!

Sen red jag Mc Nalley (?), privathästen som jag pratade häromdan. Han som jag fick lära mig att hoppa upp på nivet?
Upphoppningen gick jättebra, Rebecca fick hålla i honom lite. Han var lite taktig när han kom efter och rädd för alla hinder vi passerade, men samtidigt jättestor och framförallt grov. Han skulle kunna kasta hem mig till Sverige genom att skaka lite på ena hoven!! All man var bortrakad också, så skulle han sätta igång med något så skulle jag inte ha så mkt att hålla i mig i... Känner jag lukten av ondskefull plan här??

Efter det red vi ner med Latté och Del till vattnet och kylde deras svullna ben/knä igen. Det gör vi varje dag. Dom hästarna verkar vara vana också för dom står så snällt. :) Jag rider Latté och Rebecca tar Del. Vi tycker att det blir lättare om vi har samma varje dag.

När vi kom tillbaka var klockan 15.20 - dags för middagshö alltså!! Idag var vi extra noga med att ge jättemkt eftersom att Oliver tycker att vi ger för lite varje dag fast vi öser på som om vi vill mata ihjäl de stackara hästarna. :P Vi gick tillochmed en runda på slutet och fyllde på till dom som hade fått först eftersom att dom hann äta massa under tiden som vi gav de andra.
Han har inte påpekat något, så jag hoppas att det var bra!

Vi hann precis bli klara med ensilaget när Oliver kom hem från huntingen med hästarna. Då kastar han av dom så vi får ta dom och täcka av och sadla av dom, sen spolar han benen och magen, svampar på något som ser ut som vatten och jodopax och sen få vi skrapa av dom och ta dom till boxarna där vi tränsar av. Sen börjar man om med en ny. När alla är klara ska alla bett sköljas och träns och sadlar ska in i sadelkammaren, och privathästarnas saker ska in i skåpen i privatryttarnas sadelkammare. Sen kan man städa stallplanen och täcka på hästarna som varit iväg. Vi gjorde samma sak igår, men jag bloggade ju innan dom hade kommit hem igår, och sen orkade jag inte skriva mer på kvällen. Eller gjorde jag det?

Precis innan jag skulle rida ut på Mc Nalley så ringde Oliver och sa att jag skulle ta ut TipToe, den femåriga d-ponnyn och skola honom lite på ridplanen. Tyvärr hann vi ju inte göra det, så det ska jag göra imorgon. Jag tar det väldigt positivt att han inte låter Kim rida till alla hästar längre, tihii. :D ...eller så ger han mig bara dom unga och nya och rädda hästarna för att jag ska bli ledsen och åka hem, hahaha! xD

Jag och Rebecca lagade köttfärsås och Spagetthi nyss, det var det första vi åt sen frukosten! Vi struntade i lunchen för att hinna rida mer, haha! Lätt värt det! Och ändå hann vi inte ens med dom sista... Fast Oliver sa ju att vi bara skulle ta dom om vi fick tid, sååå. Ja. Slut på den historien.

Imorgon åker dom engelska damerna hem, och Oliver ska vara hemma på gården hela dagen. Jag tycker faktiskt om när han åker bort, för då träffar vi honom bara nästan på kvällen när allt är klart för dagen, och då kan han tillochmed le!! Jag vet att han inte är arg eller sur på dagen, bara stressad, men det är svårt att tänka på det hela tiden. Man vänjer sig nog. Har han ett problem med någon säger han det rakt till den på en gång, och sen när det är löst vill han aldrig prata om det igen. Så sa han iaf första dagen. Låter väldigt vettigt! :)
Men det som är skönt med att han är hemma är att det inte är massa hästar som ska fixas på kvällen.
Imorgon ska hästarna som varit på hunting få gå ut i hagarna tror jag, så det är bara det, mockning, matning och ridning som ska göras imorgon.

Jag börjar få jätteont under hälarna av mina skor förresten. Fast det känns inte när jag har dom på mig som tur är! :)

Nu kommer jag inte på något mer att skriva..

Jo just ja!! Jag och Rebecca fick ett Irländskt SIM-kort idag av en tant här. Men. Det är tomt så vi kan inte ringa ens en signal så vi kan få reda på vilket nummer den har, för det går inte att kolla på min rosa snuttemobil. :( Kanske går på Rebeccas Ericsson, det brukar ju funka på dom.

Fortsättning följer... Jag är förresten rädd för helgerna. Då är det hunting, och sist (innan jag kom hit) var det 29 hästar som skulle med!!! Det är sjukt många att fixa före och efter... Det som är bra är att vi antagligen kommer få följa med varannan helg om vi har tur. Det känns som att jag redan har skrivit dethär... Nu ska jag sluta inann jag tjatar hål i huvudena på er!!

Puss!

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Åhhh! Lovely!!

Det verkar som du trivs som fisken i vattnet!!



Jag ler och skrattar rakt ut i luften när jag läser det du skriver. Du skriver så underbart roligt.

Dessutom skriver du så man ser allt framför sig.



Jag längtar tills jag kommer och hälsar på. Håller med om att det känns LÄÄÄÄÄÄngre än en vecka sen du åkte hemifrån. Scary!



Love You Madly!!

2009-11-12 @ 15:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0