I'm smiling in the rain

Efter Olivers sovmorgonsrush skulle vi ut och rida med 7 gäster, men precis innan vi skulle lämna gården kom vi på att en inte hade kommit än. Vi frågade Oliver, och han kom på att han hade glömt säga att han var försenad och inte skulle komma. Av med alla saker på hästen, och när vi kom upp med våra hästar (jag o Rebecca) så hade dom andra redan stuckit! :o

Vi kom ikapp dom efter typ 700 meter och då fick jag ge min häst (Paddy Ark) till en av gästerna, för hans häst (Dolche) var halt. Jag fick skritta tillbaka Dolche, och sadla på hästen jag nyss hade sadlat av (Ivory). Precis när jag var på väg ut kollade jag upp och ser Holly (som hette Willow förut men fick byta namn för att vi redan har Willy och Wilson så det blir krångligt) komma springande. Själv!

Jag sprang ut och tog henne, men strax efter kom Lisa och höll henne tills Rebecka kom efter.
Vi red ner och red ikapp de andra, och så fick jag tillbaka min häst och han som hade fått min häst fick min nya häst. Den var ju bättre, haha!

Sen när vi kom tillbaka så spolade jag och Rebecca av våra hästar och sen gick vi in och åt banan, haha! Sen dök killen upp som inte kommit på morgonen. En svensk faktiskt, Peter heter han, och han bor här inatt och ska med på huntingen imårrn.

Eftersom att hade missat första ridturen och Oliver var upptagen så fick jag ta med honom ut själv och hoppa lite! Fösra gången jag fick rida ut själv med en gäst. Första gången jag fick hoppa själv och bedöma underlaget och hur bra han var på att rida. Kändes bra, och det gick bra! :) Jag hade Clint och han hade Lizzy.

När vi kom tillbaka så började jag o Rebecca fixa hästarna till nästa ridtur. Dom fick rida ut och hoppa två gånger idag, för Oliver ville inte åka på Huntingen. Det har regnat så himla mkt!
Har regnat typ hela dagen idag också... Men det är kul ändå!

När dom var borta så sopade vi och gav ensilage. Vi hann nästan bli klara, sen kom dom tillbaka så vi fick hjälpa dom med hästarna. De har varit här då och då under 8 år så dom hjälpte till lite också. :) Himla snällt!

Sen gjorde vi klart och gick in. Bara svensken Peter och en engelskman sova här på Flowerhill, de andra bor på hotell eller ngt.. Töntar! Mkt roligare här :)!
Rebecca och jag lagade Pasta Carbonara till oss som bor här inatt, Oliver älskade det, haha! Vi råkade överpeppra i början, men vi har magiska skills så vi trollade bort det med vitlök och soja. Det ni ;).

Nu är Oliver och Peter på puben, och jag, Rebecca och engelskmannen Craig sitter med varsin laptop i knät i The Den.

Imorgon är en ganska slapp dag tror jag. 13 hästar ska till huntingen på morgonen, emn vi behöver bara göra iordning 9 tror jag, för det är privathästar som blir fixade av sina ägare också. 9 hästar på fyra-fem personer (Jag, Rebecca, Kim, Oliver och Craig som har varit här typ tusen gånger så han hjälper till för att han vill vara med) är typ ingenting! :)

Sen ska bara TipToe ridas (tihihihihihihihi :D:D:D:D:D:D) och så ska Latte och Gregg badas i sjön och skrittas lite. Och så ska vi mocka, det gjorde vi inte idag. Det gör man "om man hinner" här, haha. Vi gör det varannan dag om boxarna håller sig fina. :)

Det var nog allt!

Puss!

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Väntar med spänning på hur det gick med Tip Toe idag.

Är väl hemma strax efter 9, har en hämtning i Östersund.



Mami

2009-11-18 @ 19:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0