"I don't have time to tell you what to do, but I want you to do it now, and let it go fast!"

2009-11-10
20:33:28

Whatever the haedline said.. Verkligen!!

Här ska allt gå snabbt, och rutiner verkar bara vara ett ord dom använder men inte förstår. Det är ganska svårt att göra rätt när ingen har tid att lära oss.

Idag vaknade vi innan klockan ringde och gick upp då. Man är så himla trött tidigt på kvällarna, redan 8 vill man gå och lägga sig. Jag och Rebecca drog oss från middagen tidigt igår och gick upp och somnade nästan direkt. Det är sinnessjukt! Jag sover dubbelt så mycket här som hemma...

Vi gav hästarna morgonensilage, och sen åt vi frukost själva. Det var bara vi och Oliver i köket imorse, och det var väääldigt tyst. Jag kände inte att jag hade något och säga, och det känns som att Oliver behöver lite tyst tid ibland. Hans telefon låter hela tiden och han är nog en av de mest stressade personerna jag har träffat! Han har bara ett tonläge och typ två ansiktsuttryck så det är svårt att läsa av honom..

Sen gick vi ut och mockade och det gick tusen gånger fortare än igår nu när vi hade rensat ut allt smutsigt, och inte bara det synliga... Conor är så himla söt förresten!! När jag kommer med ny halm så går han omkring och kraffsar i halmklumparna som att han försöker hjälpa mig att strö ut det. Sen hinner jag knappt komma till dörren så slänger han omkull sig och rullar sig i den nya halmen!! :) Det har han gjort båda dagarna.

Efter det kom David (?), en av killarna med privathäst inhyrd här och sa att jag skulle följa med honom upp på stallplanen. Jag fattade ingenting men jag gjorde som han sa iaf. Han hade sin häst med sig, en gigantisk, brun, grov sak. Han skulle tydligen lära mig att hoppa upp på hästen, för han var lite springig, så man var tvungen att vara jättesnabb up och ta tillbaka honom för att han inte skulle springa iväg, haha! Han visade två gånger, sen fick jag försöka. Det svåra var att få i foten i stigbygeln för det var så halt, och hästen var så stor, men det gick jättebra. Sen fick jag skritta hästen en sväng medans han kollade på och sen var det slut. Jag vet fortfarande inte vad det var bra för... Kanske jag ska rida hästen när han inte kan komma och göra det själv? Jag vet inte!!

Sen fick jag och Rebecca rida ut på Willy och Willow, två stora vita hästar. Willow är tydligen ny, hon kom ilördags precis som jag och ingen här har ridit henne förut. Det fick jag veta när vi kom tillbaka.. Jag tyckte att jag hörde någon säga det innan, men inte direkt till mig så jag tänkte att det kanske var någon annan häst. Inte konstigt att hon var så rädd för alla hinder vi red förbi (och vattnet!!)!! Det gick jättebra att hitta också, det var ju första gången vi var ute utan någon härifrån.

När vi kom tillbaka var klockan typ halv två, och då sa Oliver att det inte fanns något mer att göra. Men vi tog eget initiativ och efter en liten fika gick vi ut och rengjorde alla vattenkoppar i stall A, B, C, D, H och I. Alla med hästar i vill säga.
Det var ganska spännande, det levde nästan saker i vissa av dom, och andra var hur rena som helst. En var fylld med en manryckargrej och en ryktborsta som såg ut att ha legat där jättelänge.. Men nu är det rent vatten där.

Sen putsade vi 16 av tränsen, det är ungefär hälften. Resten tar vi imorgon och sen ska vi börja med sadlarna. :) Något ska man ju förgylla eftermiddagarna med! Vi måste tjata på Oliver att köpa nya svampar.. Dom vi hittade var knappt existerande när vi var klara!!

När jag skulle gå ut och ta kort runt klockan 4 så kom Oliver springande med ensilagekärran och hade redan utfodrat stall H och I. Tydligen ska vi känna med magkänslan när han vill att hästarna ska utfodras, och inte tro att det var klockan halv 6 som igår.. Herrejesus alltså!! Jag ska be honom säga till oss imorgon, dethär går inte..

Sen lagade vi makaroner och tomatsås. :) Det är sjukt hur lite man äter, och ändå är man aldrig hungrig. Sjukt awesome alltså ;)! Världens läskigaste spis har han btw.

Claire åkte hem idag igen förresten, och alla svenskar är också borta nu tror jag. Men idag kom det tre eller fyra nya uuuurtjusiga damer som sitter och dricker te i "The Den". (terummet...).

Det är allt jag orkar skriva. Och jag orkar inte kolla stavel. Sådeså.

Puss! :)

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0