End of third week

Idag har vi alltså varit här i tre veckor!



Alla skulle ut och rida på morgonen, så vi fixade fyra hästar efter frukost. Oliver frågade om vi ville följa med, men vi stannade och mockade istället. När vi sa vid frukost att vi skulle mocka idag så blev han jätteförvånad att vi skulle mocka på en söndag. Men han förklarade aldrig varför. Sen kom han på att det behövde nog han också göra. Hahaha, ibland förstår jag mig inte på honom!

Idag var förresten andra gången denhär veckan som han kom yrande ner stallgången runt 8 med håret på sne och svor för att han försovit sig. Han säger att han aldrig gör det, men nu har det hänt 3 gånger sen vi kom, haha!

Aja, jag hade mockat tre boxar när jag hör några hovar på gårdsplanen. Det var Oliver som kom och bytte häst till en tjej för Frodo hade bockat av henne, hahaha! Han som var hennes favorithäst sa hon ju :P.

Oliver bad mig ta ut Frodo och galoppera honom trött så han skulle sluta med sånt. Så det gjorde jag. Nästan. Jag travade massa i början, och på väg ner mot sjön stannade han tre gånger och stegrade och försökte vända hem. Suck. Sen i skogsdungen innan alla fälten gjorde han om det några gånger. Suck igen. Och när vi kom ut på fälten och alltså var påväg hem så började han bocka och blev jättestark... Jag tog in honom på en stor stor volt, och varje gång vi var påväg hemmåt så blev han jättestark och ville dra ner huvudet, och halvan när vi red bortåt började han bocka på. Om jag råkade komma minsta ur balans åt något håll så gjorde han en superkvick sväng åt det motsatta och drog huvude rakt åt sidan så att man skulle landa rakt på backen. Smart häst detdär, love him! Han är den enda roliga hästen förutom TipToe. Han hoppar huuuur bra som helst och är bara 5 tror jag. Han behövdes inte långgaloppera, han behövde bli bestämd över!

Efter ett tag gav han iaf upp, och galopperade snällt på min volt. Då bytte jag varv och det gick lika bra! Sen kunde jag galoppera honom i lugnt och fint tempo utan att han dummade sig hela vägen hem. Jätteduktig häst! Han tjurade till lite en gång när vi vick från gården igen och ner till sjön för att tvätta honom, men det var ganska halvhjärtat.

Sen mockade vi klart och fyllde på boxarna. Det blåde jättemkt så nu har vi halm över hela gården, inte så vackert, men vad ska vi göra lixom? Det blåser ju rakt igenom A-stallet (eller VIP-stallet som Michelle säger).

När vi var klara tog jag ut TipToe i hagen en stund. Hon blev heeeeelt galen. Så fort jag släppte henne så började hon springa runt och bocka och bralla som besatt!! Hon sprang och sprang och sprang och sprang.. och sprang. Sen stannade hon till lite, och då gick jag och Rebecca in och pratade med Oliver. När vi kom ut igen var hon igång igen, haha!

Vi kvällsfodrade och sen gick jag för att hämta in bäbishästen. Som fortfarande sprang... Herregud! Hon var alldeles svettig, och hon blit så söt då för hennes päls blir helt lockig!

Jag tog in henne, och lät henne stå utan sitt tunna filttäcke. Kändes så elakt att skölja av henne med kallvattnet, det skulle hon bara frysa massa av! Hon står långt upp i I-stallet, där äre ganska varmt och iaf vindstilla. Hon ska ju få gå ut imorgon igen, och då ska jag släppa ut henne tidigare så hon kan gå hela förmiddagen innan jag rider henne. Blir nog bra! :)

Puss,

WilmaVictoria -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0