Blow me away!

2009-11-22

Herrejesus, Oliver skämtade verkligen inte igår när han sa att det skulle bli storm idag! Det har tokblåst jättemycket hela dagen och varvat lite med spöregn. Det kom 10 gäster som skulle rida imårse eftersom att det inte blev någon jakt i helgen.
De skulle hoppa lite på några "Jumping lanes" som Oliver har gjort på bra mark, och jag och Rebecca fick följa med på våra favorithästar - TipToe och Hagrid!

Att rida ut med 12 andra hästar var ungefär det sista TipToe behövde, men det gick ganska bra ändå. Hon sprang ifrån mig 2-3 gånger, men jag fick stopp på henne. Jag tror att Oliver såg att jag gjorde allt jag kunde... Hon ville inte stå stilla heller, så hon trippade bara runt massa när vi var tvungna att vänta, så efter ett tag väntade jag med Oliver och Rebecca tills dom andra hade hoppat utom synhåll och då red vi iväg så TipToe fick gå först. Då var hon mycket mycket duktigare. Vi hoppade kanske 20 olika hinder som hon aldrig hade sett förut, så hon frågade innan varje, jag sa att vi skulle över, och hon hoppade! Så duktiiiig :)! Efter att hon hade sprungit bort med mig i vattenhindret så frågade Oliver om jag fick köpa henne, "Oliver, I want to buy her, can I?" och fick något liknande till svar -> "We have to make her jump slower before we ride home". Han kanske troddee att jag sa "i want to ride home" ist för "i want to buy her", annars var svaret lite halvudda måste jag säga..

Jag frågade i stallet innan vi red iväg om hon var till salu, då sa han Ja, och sen mummlade han något och nöp sig i skjortan. Ni vet lite som dom gör i Pimp My Ride på Mtv, på slutet när dom säger typ "You've been pimped", eller något? Så gjorde han!

Kan ha betytt:
- Ja, men henne säljer jag bara när jag inte äger mer än denhär skjortan.
- Ja, men hon kommer kosta skjortan.
- Ja, jag är lika trött på henne som på denhär gamla skjortan.
- I've been pimped!


Fortsättning följer...


Vi red iaf ut på Frodo och Victor en sväng, jag hade Frodo. Jag gillar hans trav, den är fluffig! :D
Han är lite som Bolero att rida ibland. Samma size, och reagerar likadant när han blir rädd för saker, haha! Och så är han väldigt hoppglad!! :)

Sen när vi kom tillbaka kom Oliver rusande med en sadel som han kastade till Rebecca och sa; Sadla TT med denhär, och så ska Lexus sadlas! Dom ska vara klara om 5 minuter.
Ja, så går det när man glömmer bort att man har gäster som ska komma och rida! Fyfy, Oliver.

Sadeln han gav oss var en av gästernas egna. Han var så tjock så han hade sin egna sadel... Och han SKRÖT om det för sin kompis. "This is my own saddle, it's the biggest on the market. It's important to have a saddle that fits."
Ja, en sadel som passar hästen framförallt din dumpära!! Ååh, vissa människor vill jag bara putta av hästen och mata med gammalt hästbajs.

Medans dom var ute så fick vi rida Paddy (Paddan, haha!) och Spice Girl. Jag red Paddan, och jag hatar honom idag med.. Han är som att rida en travare eller något. Helt osvängbar och helt stel hur man är gör. Jag orkar inte ens försöka, han får vara så!

När vi kom tillbaka satt vi och slöade i sadelkammaren och pratade med Lisa som kom förbi och skulle låta sina små systerbarn rida lite på Sputnick, en liten prickig ponny. Sen kom Oliver tillbaka med tjockgubben och hans vän så jag hjälpte till att sadla av och så.

Sen kvällsfodrade vi, och då kom Lisa förbi och frågade om vi ville hitta på något ikväll, så vi ska förhoppningsvis åka någonstans snart och käka eller nått, bara byta lite miljö ett tag. Det är ju trots allt lördag idag!! ;) Har precis duschat och klätt på oss, så nu försöker vi få tag i henne så hon kan komma och hämta upp oss. Hoppas vi inte blåser av vägen!!
På tisdag ska vi nog ut och rida allihopa. Jag, Rebecca, Lisa och hennes äldsta systerbarn. Det blir nog lite kul med mer sällskap! :)

Nu är Lisa påväg, måste gå!
Puss,

WimaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Mia

Alltså Wilma du är så himla rolig! :P

Jag tror definitivt att han menade "I've been pimped!"..



Du verkar ha det bra där borta, och jag hoppas att du får en bra jul och fortsatta bra resterande månader :)

Mia

2009-12-22 @ 23:30:23
URL: http://alisess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0