Story of the Day

Oliver åkte på hunt idag. Jäkla galenskap om ni frågar mig, och broddar tycket irländarna "tar bort spänningen". Tokar! Dom är inte vana vid sånthär väder heller.

Jag och mamma har halkat runt, mockat alla boxar i A-stallet och halkat lite till.

När vi var klara med vattnignen (wohoo, nu är bara a-stallet o 1 box i G utan vatten!) fick jag ett sms från Oliver som sa "ten min". 30 min senare fanns det fortfarande ingan Oliver på gården. Just då ringde Oliver och bekräftade vad jag misstänkte; Lastbilen hade halkat i diket.

Eller ja, dike och dike, det var en häck, men dom kom ändå inte upp. Så smala som vägarna är här så kom inte John förbi med jeepen som drog en hundfylld hästtransport heller. Oliver lät helt uppgiven när han ringde mig. Det kändes lite konstigt, det var ett röstläge jag aldrig hört på honom förut. Det är Oliver för guds skull, han har alltid en plan!

Men inte idag. Så gissa vad han gjorde? "Had a fag in the lorry".
SÅKLART!
Röka är dom bra på här kan jag lova...


Det slutade iaf med att Oliver hittade en knapp i bussen som han inte använt förut som separerade bakdäcken (nivet, det är dubbla bakdäck på båda sidorna?), och då kunde han backa upp. Otroligt!
Oliver var fortfarande lite chockad när han kom hem, och hunten idag besrkev han som självmord. Det var tydligen inte bara en häst som hade stått på huvet idag.


Whatever, det var det enda som hände idag. :)


Tamara, hon som var nanny till Zara o Sam förut är här nu också och ska stanna i 9 dagar. Hon är 18, från Tyskland och Huuuur snäll o gullig som helst verkligen! Även 3 franskar är här nu som inte har så jäkla bra engelska. :p



Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0