Rain can't wash my smile away.

Idag var det en bra hunt!!
Den var nära, så dom behövde inte åka förrän 11, och så var det bara två hästar som skulle med idag! Clint och Dolche, så jag tog hand om Dolche.
Efter frukosten skrittade jag ner Dex till sjön och svalkade hans skadade ben. Det är många hästar som är svullna eller "cut" på benen... Dex var jättesnäll att stå med iaf. :)

Sen tog jag ut McNally på en kondistur. Jag o Rebecca bestämde att vi skulle rida själva idag för att det var så mkt oliak slags hästar. Jag travade iaf med McNally längs vägen, och självklart småregnade det hela tiden... När jag svängde ner på fälten fattade jag galopp, och det gick jätebra till en början. Han hade lugn och fin galopp och gjorde inget dumt. Det var bara ett problem: Han var totalt okontaktbar. Jag kunde inte få honom att svänga, inte stanna, inte sakta ner och inte ens öka. Han galopperade i lugn takt, och där satt jag utan någon makt alls med gummityglar som gled ur mina händer.
Jag blev jättearg och virade högertygeln runt båda händerna och hängde mig i den tills jag lyckades svänga honom i ett C. Då kom han på att han inte ville galoppera med och saktade av... Dumma jäkla häst!!
Jag vände tillbaka och fattade andra galoppen, för man måste faktiskt ta båda, och då hängde jag mig i vänstertygeln på en gång så vi svängde i ett nytt C. Hästen har en svängradie på typ 200 meter... Sen travade vi iaf hem. :) Just ja! Sa jag att han även var rädd för allt och slängde sig åt sidan heeeela tiden??

Efter det började jag mocka ut lilla gråa ponnyns box. Det är typ ingen som tar ansvar för den, så jag och Rebecca har tagit delat ansvar för den nu.
Jag hann mocka halva innan det var dax att fixa Dolche. Tänk vad effektiv jag är!!!
Dolche och Clint blev jättefina. Vi hade ju lite mer tid nu än vanligt...

När dom var borta hjälptes vi åt att mocka klart ponnyns box.
NÅGON SOM HAR NAMNFÖRSLAG TiLL VIT, HOPPGLAD C(?)-PONNY :)?

Sen hade jag bara Latté kvar på min lista, och sen skyulle Moyroe, Hegrid, Wonderboy och Frodo till walkern. Då hade hovslagarn inte skott om Latté än, så jag var ganska hästlös. Så vi bestämde oss för att rida alla hästar istället för att stoppa som i walkern. Vi hade ju tid! :)
Jag tog först ut Wonderboy och red bort till fältet. Vi töntdressyrade lite en stund, och jag är inte säker om jag gjorde det för min eller hans skull. Jag behövde få rida häst, inte åka häst för en stund!! Vi tränade mest snygga serpentiner och galoppvolter och galoppåttor. Små små volter gjorde vi också för att han skulle få sätta under sig rejält. Han var awesome! Han är ju från A-stallet, så han är en av de mest välridna hästarna förutom privathästarna.

När jag kom tillbaka mötte jag Rebecca och Hegrid som var på väg ut. Kim var också där, och hon frågade om jag ville rida Newman åt henne denna och nästa vecka när hon är borta eller ngt. SÅKLART jag vill det!! Han verkar ju askul, och han är fiiiiin! :) Hon förklarade att han har "lite saker för sig", och det har jag sett också. Han reser sig om man tar för hårt i honom bland annat. Men dom töntigheterna ska vi nog bli två om. :):)


Newman :)

Nästa på tur var Frodo, och honom tog jag faktiskt till ridbanan. Han töntade sig och bockade lite, och kastade sig åt sidan för att lämna kvar mig och springa hem men den gubben gick inte! När han hade töntat klart kunde han uppföra sig och galoppera på volt som jag ville utan att få störningar så fort han inte gick hemåt. Duktig särhäst. :)
Han var dock inte med på noterna riktigt när jag tog något skutt över dom små hindrena. Antinger rev han, hoppade knasigt eller både och.

Sen var det bara Latté kvar, och henne skulle jag hoppa lite. Galopperade lite och tog två skutt över två murar. Hon var duktigduktig!

När vi kom tillbaka var det ca en timme kvar till kvällsfodringen, så vi sopade och så för att vi skulle slippa det sen. Det gick hyffsat fort att ensilaga idag, så efter det tog vi ner täcken och fixade varmvatten till hästarna som skulle komma tillbaka från hunten. Sen väntade vi och frös.

Självklart skulle dom inte tvättas denhär gången, precis som de andra två gångerna vi varit väl förberedda med vatten och allt. De ska ut i hagen imårrn istället och tvättas efter det.

Det var allt för dagen, så vi gick in och kokade pasta som vi dränkte i pastasås. Matlagning på hög nivå här! Vi åt det sista av cheesecaken till efterrätt, och småpratade lite med lilla David som kom förbi. Han kommer alltid förbi på eftermiddagarna och dricker kaffe, röker och snackar skit med Oliver. Men rida sin häst har han tydligen inte tid med, för den bara står hela veckorna... Suck! Den står ju tillomed här alldeles gratis, och han kan inte ens motionera den själv.

Over and out,

WilmaVictoria -


Kommentarer
Postat av: Jane

Vill veta mer om Newman!!

Trevlig dag, gillade svängradien på den där kusen..mysko feeling!

Postat av: tant Anna

Åhh, Wonderboy! Puss till honom!

Namnförslag: Ted/ Teddy/ Teddy Tiger.

Ted som jobbade där - min syrras katt heter Teddy Tiger, det är så sött namn!

Misty, Silver, Milton, Milou, Wilmore?!?

2009-12-09 @ 22:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0