I'm Back! :D

Kommer knappt ihåg när jag bloggade sist, så det känns ovärt att göra ngn slags uppdatering.

I Stort:

- Det är kallt. Jättekallt, säkert 3 minus...

- Rebecca är borta och mamma är här.

- Vi har varit i Galway. (Jag+Rebecca)

Vi börjar med Galway!
Jag och Rebecca var där för att fixa våra PPS-nummer, och shoppa såklart. PPS-nummrena tog alldeles för mkt tid att fixa. Dyrbar shoppingtid!! Jag hann ändå köpa en Galwaytjocktröja i en turistaffär, se en barnkör som sjöng julsånger alldeles falskt och köpa två pyamaser, en halsduk, en klänning och ett par uggs på Penneys. Alla dom sistnämnda sakerna kostade lika mkt som Galwaytröjan!!! 300kr. Det är sinnessjukt vad billigt det är på Penneys. Me Love.

De andra sakerna orkar jag inte skriva ngt om, haha!

Idag har vi haft isbana över hela gården = inte rida. Då skulle vi bryta nackarna av oss sa Oliver, men jag tror att han bara var rädd om hästarna. Stallslavar kan han fixa nya ska ni se! :P Eftersom att walkern är min bästavän och jag använde den mkt flitigt så kunde jag knappt komma på 4 hästar att sätta in där idag. Alla hästar som behövde gå idag är walkerstoppare = stannar walkern = dumma hästar = vi ska sätta EL i maskinen. Skratta bäst som skratta sist hästjäklar!

Oliver är på ovanligt bra humör. Han har nog googlat mamma och vågar inte annat, hahaha!

Mamma har fått rida Lee nu. Oliver tyckte att han var världens roligaste när han föreslog Lee till mamma eftersom att han antagligen tror att vi har någon gammal avdankas åsna vi skrittar runt på en gång i månaden hemma. Han ska bara veta. Jag ska bjuda hem honom och låta honom rida Bolero.
Först ska jag låta honom rida Bolero tre gånger på tre veckor. En gång i veckan. Sen ska jag ställa honom i kanten av ett fält (på Bolero såklart), säga åt honom att stanna och ta med mig 10 hästar och galoppera över fältet. Precis som med mig och Lee. Och står inte Bolero som ett ljus så ska jag skrika att han har ridit honom med långa tyglar och skämt bort honom. Hehehe.

Nej, nu ska jag ta fram min gulliga sida igen. :)

Igår hade jag o mamma myyyyys i The Den. Vi bakade scones, och Oliver svassade runt som en liten unge som väntar på att efterrätten ska bli klar, men han var tvungen att åka o vara barnvakt innan våra scones var klara. Synd för honom! Vi kollade på Love Actually och drack te. Hur mysigt som helst!!! Vi hade även Riesen och cappuccinorån att fylla magarna med när vi var trötta på scones. Och så såg vi världens sämsta talangshow. Alla som dom släppte igenom skulle åkt ut med huvudet före om det hade vairt i Sverige. Jäkla oskillade irländare alltså.


Theresa tog oss till SuperValue idag så vi kunde shoppa lite. Vi ska äta julmiddag med henne, Oliver och gänget, så vi ska mixa deras julbord med vårat svensk-ungerska julbord. Kommer bli spännande! Känns skönt att jag har mat att lita på så jag slipper svälta. Deras okryddade ursäkt till mat blir man inte mätt på.

Ikväll blir det the Den igen. Men denna gång med varm choklad med minimarshmallows i :D. Och så har vi sånnadär chokladtryfflar som smälter i munnen bara man tänker på dom typ. Mums!

Nä, nu satte sig chokladtryfflarna i huvet på mig, så nu kan jag inte skriva mer.



Jo just ja, en sak till!! Gissa vad som funkade när mamma kom hit? Min internetsladd!
Den funkade inte ens på morgonen samma dag, men när jag skulle visa mamma hur cp sladden var så funkade den. Elektronik gillar inte mig. Eller så hade den också googlat mamma. Vad tror ni?


JAG LÄGGER IN BILDER PÅ GALWAY, SHOPPING OCH SCONESMYSET NÅGON ANNAN DAG. Stå ut med mig. :)


Puss,

WilmaVictoria-




Kommentarer
Postat av: Oskillet Rebecca

Hej skillet!

Har du inte publicerat bilden på mig än? Jag kollar varje dag...

Hur gick det för jane med lee då??

Jag har vägt mig, 5kg har tagits från min kropp haha gabriela (syrran) har typ gått upp 5kg. Alla säger att jag ser så himla smal ut så olivers boot camp funkar.

Jsg har också köpt mig en mini dator (avbetalning eftersom jag inte ärvt massa pengar av nån avlägsen släkting) så nu kan vi matcha. Min är en lila samsung.

Vad har mer hänt sen jag kom hem?? Jo memphis har dykt upp så vi var och hämtade honom ikväll, ksan dra den långa versionen när jag kommer hem. Men peter har redan tingat en till så efter nyår har vi tre! katter. Tokigt!

Bra att oliver är på bra humör, det behöver du. Saknar dig och dina skämt! är jane glad att se dig? låter som att ni har det jättemysigt.

Hälsa alla från mig, säg till om du vill ha nåt från sverige som inte väger asmycket.

Pussåkram din äkta hälft

2009-12-21 @ 22:20:59
URL: http://irishadventure.blogg.se/
Postat av: tant Anna

Åh, ni verkar ha det hur mysigt som helst! Här är 20 grader kallt och det mesta fryser. Huvva! Mats lämnade stalldörren på glänt och ventilationen öppen... Tur att man har hinkar och ingen vattenledning... det är nog första gången jag har gillat det. Hatar det annars. Varför inte ha eluppvärmt vatten och bra ventilation? Jo, Mats har jobbat på travet och sett hur mycket vattenkoppar går sönder... så är det! Åt julbord idag, mycket gott. Ägghalvor med majonäs och en räka är nog favoriten.. är nu gör Mats sin årliga sill, svär över att vi inte har kryddpeppar. Vad kan man ersätta kryddpeppar med? Hängde i stigbyglarna på Accordion igår, och sparkade han i magen. Uff-uff sa han och snusade efter pellets...

Ni måste ju köpa en sån där tweedkeps! Hahaha, eller en vaxjacka!

2009-12-22 @ 21:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0