Ice Ice Baby

Japp, vattenledningarna är fortfarande frusna. Det är bara C-stallet, alltså 8 hästar, som har fungerande vattenkoppar i nuläget. A(11), B(4), H(8), I(8), G(3), Medical Centre(4) och Hugo Boss är utan så till dem får vi springa med vattenhinkar två-tre gånger per dag! Hela stallplanen lutar och är isig, så ni kan ju tänka er att det är ganska spännande att försöka glida omkring med 25-litershinkar här. Man vill ju inte gärna ramla och bli dyngsur!! :( Det sliter lite på armbågar och axlar att vattenhinksvattna 34 hästar.

Jag har fått för mig att en häst dricker ca 60 liter om dagen, kan det stämma? Isåfall får dom nästan nog med tanke på att dom får minst två 25-litershinkar om dagen. Självklart får hästarna vi motionerar vatten efter träningen också!


Jag kan inte påstå att vi gör så mkt med dem nu å andra sidan... Broddar verkar dom inte ha hört talas om här, så det enda vi kan göra är att sätta hästar i skrittmaskinen. Snacka om att det får jobba nu!!
Idag hade vi 3 omgånger med 4 hästar i varje i. Vi har också höjt tiden till 30 min i varje håll istället för 20 när det är det enda vi kan göra med dem. Jag gillar inte frosten!


Jag o TipToe påväg till hagen.


Jag o TipToe i stallet.

Tror ni TipToe var liiiite glad att få komma ut i hagen idag eller? Jag har inte kunnat rida henne på flera dagar nu, och hon har inte ens fått gå ut i hagen. Hennes (snart)5-åriga huvud sprängs nästan av att bara stå inne i stallet! Lillagumman :).


Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0