Dinnerparty @ Flowerhill

Dinnerpartyyyyy! :D

Sammanlagt var vi 45 personer allt som allt tror jag.

I början satt vi bara i första rummet innanför hallen där Lisa serverade vin och varm whiskey till gästerna. Vi fick först sällskap av Kim, Theresa och lilla Sarah. Och såklart Sam, men han sprang mest omkring och lekte med sin Ben Ten -klocka. Ben Ten är tydligen det nya populära barnprogrammet. Sen när tappade jag koll på alla barnprogram!?
Sällskapet byttes efter ett tag ut mot Michelle, "lilla David" (som precis har varit i Sverige), "stora David"(Michelles BFF, gay) och John Marcey (han som kör den andra lastbilen åt Oliver när vi måste ha två). Det var verkligen hur kul som helst, oxh vi skrattade många gånger tills vi inte orkade andas längre!! Tyvärr stannar allt som sägs i Flowerhillhuset i Flowerhillhuset...

När alla gästerna var där placerade Oliver ut dem vi borden och Lisa serverade vin och tog sedan matbeställningar. Hon sa "Beef, pork or vegetarian" typ 10000 gånger tror jag...
Sen var det dags för mig, Rebecca, Lisa och Tony (kockens Annes man) att servera soppan, och vi hann precis bli klara innan tallrikarna började komma tillbaka tomma och vi fick hälla resterna i en skål till hundarna och hjälpa till att plocka av borden.
Efter det fick vi gå ut med huvudrätterna och det gick nästan lika fort här. När sista tallriken var ute började de första återvända! Helt sjukt vad fort dom åt.

Vi hade massor av desserter sen! Två jordgubbscheesecakes, en stor choklad/gräddtårta, massa christmaspudding (blä), en äppelpaj och en kolasås/bananpaj. Vi la upp tre små bitar av olika sorter på alla tallrikar och sprang ut med dom.

Eftersom att diskmaskinen var så seg så stod det hela tiden någon och diskade för att vi skulle ha plats att vara på, och såklart fanns det alltid en eller två som torkade också. Torktrasorna turades om att vara på elementet, och de gick runt vääädligt fort.

När allt var klart fick vi i alla fall äta vi också, och det smakade inte så mkt som vanligt. Det godaste var den vegetariska grytan som var dränkt i soja. Mums! Det blev en hel cheesecake över, och även en stor bit choklad/gräddtårta och lite äppelpaj!! Hehehe.. Självklart massa mat också, men jag gillade typ bata riset. Inget smakar ju något ändå.

Efter ett tag började vinflaskorna försvinna oroväckande fort överallt, men jag och Rebecca hade ingen lust att vara uppe längre så vi gick oss la oss. Det är ju ett DINNERparty tänkte vi, så de lär ju gå hem snart. Tyvärr betonade många av gästerna den andra delen av ordet mer än det första, så det var lite svårt att sova pga allt prat där nere. Klockan var ju ändå elva-halv tolv, och det var torsdag!

Jag lyckade i alla fall somna, men vaknade av att någon sjöng "Lalalelalalelalalalelela" i olka melodier med en mycket mörk basröst och jag ville döööööda den personen. Jag kunde inte somna om på flera timmar sen, så jag var lagom trött imårse. Jag kunde lika gärna ha stannat uppe och vara med på allt roligt ju eftersom att jag ändå inte kunde sova... Suck. Där fick vi för att vi ville vara duktiga och pigga idag.

Michelle berättade idag att hon hade kommit i säng runt 5!! Veckodagar spelar tydligen ingen roll här på Irland, Hon var ju inte ensam om att ha druckit ett par glas för mycket kan jag lova...

Det var hur som helst en mycket lyckad kväll, och Oliver var nöjd. :)

End of story, och jag tog inga bilder förutom innan allt drog igång. Så det så!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0