Dear God. I would like to order 10 hours of sun, please. Amen.

Dagens väderprognos i efterhand: Sol - spöregn - sol - spöregn x 100.

Hunt idag, 10 hästar. Vi fixade allt asbra som vanligt, och sen satte vi Brad, Hugo Boss och Latté i walkern när dom hade åkt med lastbilen. Pratade med Alex (en som har en aaaaaasfin häst här) som jobbar i ett hingststall typ en bit bort. Hon är jättetrevlig, verkigen, men pratar lite för mkt. Haha:).

Sen skulle jag rida TipToe och Rebecca skulle ut med Victor. Victor hade dock försökt ta av sig en sko så den var jättelös, så Rebecca tog kort på mig o TipToe istället.

Tippisen var jätteduktig idag! Allt satt verkligen!! Skänklar, volter och rättställning i både skritt o trav, och galoppfattningarna i båda varven gick awesome både från skritt och trav. Bäst!









Vi nötte inte mer på allt som satt utan tog några skutt istället! :D








Sen red jag ut på Frodo med Rebecca+Holly, Michelle+Spice Girl och Chris+Henessey. När vi travat en bra bit lät det som att Frodos ena baksko var lite lös så jag tänkte vända. Det ville dock inte Frodo och började stegra och vara dum i huvet. Precis då öppnade sih himlen och släppte ner hela indiska oceanen över oss, så alla vände hem. Jävla Frodo och jävla väder... Jag ville ju ta fighten med honom!!!

Aja, sen fixade vi runt lite och satt i The Den innan grannen kom och hämtade oss och tog oss hem till honom där vi skulle hämta två av våra hästar. Efter att vi hade tackat nej till att köpa typ alla hans hästar så hämtade vi våra. Den ena var jättelätt att ta, men den andra hade bivit kär i deras åsnemamma och åsnebäbis så den ville inte komma ut. Det sklutade med att åsnan fick grimman på sig och hästen och åsnebäbisen sprang efter... Sen fick vi spärra in dom mellan två grindar och locka med mat för att ta hästen. Sen kunde vi gå hem igen, en liten promenad. :)

Bytte täcken på Kims två hästar. Jag är så gullig. :)

Efter det vare dax för kvällsensilage, och när vi var klara kom Majella och sa att Oliver skulle vara tillbaka om en timme. Jag satte mig på TipToes fodergrej och gjorde typ inget ett tag, och sen satte jag och Rebeca oss i halmen o drygade de sista 15 minuterna. Timmen var egentligen 1,5 timmar... Aja, vi slapp tvätta hästarna för dom ska ut o rulla sig imårrn ändå.
Det gick fort med allt fix med hästarna för gästerna hjälpte till att ta ner dom.

Vi åt så mkt lunch att vi bara rostade mackor till middag. Sen höll jag i Splinter när Oliver gav honom en spruta. Antiinflammatoriskt tror jag..

Nu: Kolla på film, borsta tänderna, sova.

Puss,

WilmaVictoria-


Bäbis :D


Kommentarer
Postat av: Jane

Åh vad fina ni är!

Värsta hoppehästen =)



Kul att det går så bra för er, jag förstår lyckoruset du känner när det bara funkar =)



Sov gott =)



Love You Madly



Mami


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0