BoLeero?

Inga gäster idag som sagt, men ändå blev nästan ingen av sakerna jag skrev imårse gjorda. Förutom ridning såklart!!


Vi hittade hästlistan vid den röda mappen i hallen som vanligt, och där hittade vi 5 hästar som skulle ridas och 8 som skulle till walkern (skrittmaskinen, men vi säger walkern, mkt lättare).


Vi red ut med Latté och Rio först. Latté ska börja ridas lite mer nu, även fast svullnaden på knät inte är borta än och Rio har varit lite svullen i benen så vi tog en lugn tur med dom. Vi skrittade först ner dom i sjön o svalkade benen och sen längs vägen o pratade på en stund. Sen svängde vi ner på ett av fälten borta vid floden och galopperade en bit bort innan vi vände och galopperade tillbaka och skrittade genom skogen hem.
Rio var jätteglad och försökte bocka hela tiden, så det var verkligen sitta upp som gällde! Men han gjorde inte så seriösa försök, han var mest bara glad och det var Latté med. :)

´
Latté

Någon som däremot gjorde seriösa försök var Lee! Den lilla smidiga ponnyn måste vara gjord av gummi rakt igenom som han kan böja sig. Det spelar ingen roll hur högt man håller hans huvud så skickar han upp sin lilla bakdel och skruvar sig. Eller gör tvära kast i 90gradersvinkel. Så smidig, snabb, hoppglad och energifull, men så himla trög att skritta fram att man knappt tror att det är samma häst... Tror nästan att det är Boleros borttappade lillebror. Därav rubriken för er som inte har fattat det än, haha! Dom är väääldigt lika i sättet, fattas bara en stor sne bläs och några dm ben på Lee så har vi en kopia både i sätt och utseende.


Lee

Fast alla hästar är lite knasiga nu när dom inte får sin dos av hunt per vecka. Det är ju där dom gör av med den mesta energin! På tal om hunt så tror Oliver att dom kanske kan köra igång igen på Söndag om det inte regnar jättemycket mer denna vecka. :)

Efter den ridturen skulle vi sätta McNally, Splinter, Dex och Hugo Boss i skrittmaskinen, men när jag ledde ut McNally hörde jag att ena skon satt löst så jag stoppade tillbaka honom och tog Gregg istället. Andra omgången hästar bestod av Clint, Zorro och Dolche.


Varje omgång går 20 min åt varje håll, vilket ger oss 2 stycken 20minutsstunder att göra något vettigt på. Idag blev det alltså fyra stycken.

Den första la jag på att försöka fixa lite med McNallys sko. När jag kom tillbaka hade han trampade till den ännu mera så den var jättelös och satt på sne så det gjorde ont att gå på den. Den satt med två halvlösa sömmar på ena sidan.
Oliver var inte hemma, så jag tog upp jättehästen själv och försökte först ta bort skon. Det gick inte. Försökte bända loss den med kanten av en rasp, men sömmarna satt för hårt och jag ville inte förstöra hoven. Jag drog ut skon så långt det gic koch bankade sen tillbaka den så den satt på plats och tänkte att jag kunde hämta en tång från verkstaden och dra ut sömmarna med.
Jo tjena! I verkstaden fanns bara målarpenslar, klippmaskiner och tusentals gigantiska skiftnycklar (go sweden!), så jag nöjde mig med att skon inte gjorde ont på honom och tot tillbaka honom till boxen. Hovslagaren kom lite senare och fixade till det. :)

Den andra 20min-intervallen snabbmockade jag 6 boxar på (plocka ut bajshögarna), och den tredje halmade vi boxarna. Den fjärde och sista gick vi in och lunchade lite.


Mätta i magen gick vi ut för att ta tillbaka hästarna från skrittmaskinen och täcka på dom innan vi skulle rida igen. Jag hade TipToe kvar och Rebecca hade MrFox. Den som var uppmärksam från början kommer ihåg att jag sa 5 hästar från början, och nu har jag sagt 6. Det är för att Oliver är en sölkorv som nästan aldrig skriver upp TipToe längre.
Jag är lite glad att han inte bryr sig så mkt vad jag gör med henne, för det går bra för oss!

Hade tänkt att ta ut henne innan vi stack ut och red, men Newman stod i hagen hon brukar vara i, en med trästaket, och jag vågade inte släppa henne i en linhage. Dels för att hon blir så glad o galopperar som en galning när man släpper henne och jag vet inte om hon skulle se linorna eftersom att hon inte har stått där förut, och dels för att jag inte vet hur bra hon respekterar linorna. Ingen var ju hemme ifall hon skulle springa igenom...


Tipptååååå :)

Hon var iaf huuuuur duktig som helst på ridbanan idag! Jag skrittade först jättelänge och lekte flytta-för-skänkel-leken tills hon kom på att hon ju kunde det redan. Då gjorde vi samma sak i trav, och sen lät jag henne galoppera runt på fyrkantspåret. 4 varv i höger varv och 2 i vänster. En gång när hon tyckte att det blev lite jobbigt i höger varv gjorde hon ett litet bocksprång och bytte galopp. Helt gulligt! :) Det här var nog ett av de bästa passen hittills, så jag kunde sopa stallplanen, stall A och ensilaga hästarna utan att dö av tristess.


Till middag blev det Lisas lasagne. Otrooooligt gott var det! Vi gjorde sallad och hackade avocado till också, och när vi hällde ketchup på så tyckte Lisa att vi var helt körda! Man kunde tydligen inte ha ketchup på lasagne.. Hm.

Nu har jag precis kommit ut till det kalla kontoret efter att ha duschat. Ska prata med mamma en liten stund, sen sja jag gå in och kolla på film. :) Har snott Jennifers Body, Ps I Love You, Brüno, masssssa avsnitt av Greys Anatomy och några fler filmer från Rebeccas data. Har bara glömt att kolla på dom, haha!

Ska ladda för dinnerpartyt som är imårrn!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Vilken nice dag!



Haha, BoLeeRo har ju samma färg, bara lite bredare bläs som sagt, för den är ju redan på sned åt rätt håll =).



Söta söta Tippen..sweetie!



Ska bli kul att läsa om dinnerparty och se bilder på granen..?



Sweet dreams!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0