Back to Business

Dinnerparty eller ej så ska hästarna ha sitt morgonhö dagen efter!



Klockan 10 var det crosscountrydax och idag hade vi 6 gäster, så vi gjorde iordning 8 hästar. Jag fick Moyroe som jag aldrig hade ridit förut med han var duktig. Pigg men snäll och hoppade bra.

När vi kom bort till floden sa Oliver att vi kunde rida hem med våra hästar, jag och Rebecca alltså. Vi hann bara gå några meter innan Hegrid stannade för tusende gången den morgonen med pygmeamerikanen Scott, så jag fick byta häst med honom och stanna kvar. Han gjorde en grissväng innan ett hinder en gång men sen skötte han sig utmärkt. Han ville gärna kolla på alla hinder han redan har sett tusen gånger, och sen springa fort som vinden efteråt... Det var alltså skänklar och spö som gällde innan och snabbt tillbaka och halvhalt efteråt.

Efter ridturen tvättade vi alla hästar och sen åt vi restlunch.

Vi fixade nya hästar till gästerna, och medans som var borta så halmade vi in mer till alla vita hästar som ska på hunt imårrn så dom inte smutsar ner sig lika lätt. Vi bytte också täcken från svettäckena till vanliga täcken på hästarna som var ute på första turen.

När de kom tillbaka tvättade vi hästar och satte på svettäcken på dom också, och vips så var det ensilagedax igen. Ååh, vad vi hade längtat...

Dee är äntligen hemma från sin lilla resa igen nu, så hon hjälpde oss att fylla kärrorna. Vi har fått jättemkt mögliga balar på sista tiden så det tar väldigt lång tid när vi måste stå och sortera all ensilagen. :( Efter det var det sopning som vanligt och så ville hästarna från den andra ridturen ha sina riktiga täcken på igen, och gulliga som vi är så fick dom det.

Middag kändes överskattat, så jag tog en skål med ris och hällde på soja och ketchup. Vi avslutade måltiden med Lisas to-die-for-cheesecake. Jordgubbar lixom, blir det bättre än så?! :D

Michelle kom upp och småpratade ett tag och undrade om vi ville följa med på puben efter att dom hade ätit. Ville vi det? - Nej...

Nu: Noppa ögonbrynen, kolla på film, och slutligen sova.

Imårrn: Hunt för gästerna. Ca 10 hästar tror jag. Ska bli skönt att bli av med alla ett tag! ;)



Puss,

WilmaVictoria-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0