Another frozen day...

Jag tror att mamma tog med sig lite kyla över från Sverige, och den vägrar försvinna!!

Vi kunde inte rida idag heller. Mockade, ensilagade 2 ggr och satte hästarna i walkern var allt vi gjorde idag. Hästarna fick gå 30 min åt varje håll ist för 20 idag, Oliver tyckte det var smart på ngt sätt.

En sak till ja! Vattenkopparna har frusit ho alla hästar utom 8. Vi har alltså 40 hästar att vattenhinkvattna!! i sprang två rundor idag och satte in hinkar till typ 5 i taget, och när de druckit klart flyttade vi dem. Inte roligast i världen..

Alla mina muskelfästen och hela min kropp gör jätteont nu, och har gjort de senaste dagarna. Inte kul alls! Det är mest händerna, handlederna, armbågarna, ryggen och axlarna. Har ju gått på ipren-kur ett tag nu med tre on dagen och snart är mitt andra paket slut. Idag blev jag så trött på allt som gjorde ont, så till frukost och lunch tog jag även en 1g-alvedon med min ipren. Mamma blev halvgalen o babblade på om att det är mkt och blablabla. Men vet ni? Det funkade ju! Nästan. Ett tag iaf. :D Man ska vara glad för det lilla!

Nu ska vi baka mormorsbröd. :) Finns typ inte vanlig jäst här så vi testar med torrjäst. Vägrade funka igår med lussebullarna, men vi testar igen vettja. Vi vill ha RIKTIGA ingredienser till vårat bröd ju.. Menmen, vi får nöja oss med att chipsen iaf är med riktiga potatisar!

Ser ni? Vi har äkta chips!! Synd bara att dom är äckliga.. Tacka vet jag fakeingredisnser!! ;)


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: tant Anna

If you cant make it, just fake it! Vad tar man om man ska fejka potatis??? Nu kollar jag på Globen och har ett fånigt leende på läpparna - jag har klivit upp på Accordion. Helt underbart! Jag bara förbereder lite för snart kommer nog Karolina för att rida in honom...

2009-12-25 @ 23:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0