Yesterday

2009-11-26
08:56:49

Orkade inte skriva om dagen igår, så jag gör det nu.

Vi red ut på morgonen med Mammas Pojke, och mamman satt som vanligt i The Den och fulade sig med sina fula glasögon. Jag fick rida Frodo, skäcken, och han var jättesöt. MP (mammas pojke) red Conor, och Rebecca red Holly på eget bevåg. Hon skulle egentligen ha Ivory, men eftersom att Holly hade varit så duktig sist dom var ute och motionerade själva så ville hon ha henne. Holly hade ingen snäll dag dock och tyckte att det var roligare att springa fort än att hoppa... Dum häst! :(

Jag fick leda med Frodo, så att MP visste vad han skulle hoppa och så. Vi körde en övning när vi skrittade vände runt så att hästen var mot hindret och då fattade vi galopp och galopperade typ två språng innan vi hoppade. Jag skulle ha haft ett spö kände jag, för han var lite seg i rektionerna, men han hoppar jättebra! Han tjorvade lite mellan hindrena, och bockade lite om vi kom efter ibland och han inte fick springa. Men det var ingen fara. Han är tydligen rätt ung också sa Oliver.
Det blev ca 45-50 olika hinder,och 50-55språng. Massor med kul :D!

Sen red jag och Rebecca ut på Bart och Victor. Jag gillar inte Victor, så Rebecca fick ta honom. Rebecca gillar inte Bart så jag tog honom. Perfekt!

Sen red vi ut på Ivory och Jameson. Jag tog Jameson, och det tog evigheter att sadla honom. Sadeln var blöt så jag fick knappy tag i stropparna, och jag kunde inte använda tänderna för han är för stor. Plus att det första sadelgjorden var för kort, den andra var trasig, och han inte ville stå stilla när jag skulle spänna den... Aja, han var väldigt rolig att rida iaf, för han är en av de hyffsat välridna hästarna. :)

Sen gick vi in och kokade potatis och åt med Lisas Irish Stew. Jättegott var det, fast som vanligt väldigt okryddat. Vad är det med Irländare och kryddor?!

Vi gjorde ensilaget som vanligt och var klara tidigt, så jag gick ut och skypade med mamma. Rebecca ska åka hem 19-27 december så jag frågade Oliver om vi behövde lite extra hjälp över jul, och sa att mamma kunde komma över då. Jag kan ju inte fira jul själv, och jag vill inte "störa" Oliver, Kim, Zara och Sam på julen heller. Oliver tyckte att det lät bra atrt hon kunde komma över och ta Rebeccas plats när hon är borta, så mamma kommer hit. :):)
Vi ska göra Nokedli (ungersk maträtt, paprikakyckling med hemmagjorda nudelklumpar), baka "mormors bröd", lussekissar och såklart rida! Kommer bli en superjul!

Nu ska vi ut och rida med Mammas Pokje igen tror jag.

Puss,

WilmaVictoria.


Kommentarer
Postat av: tant Anna

Åh, det är såå bra med irländsk jul. Man firar ju på juldagen, dricker champagne och smäller crackers, fast det är förbjudet pga bombriskerna med nord irland... Christmas cake är något oförglömligt liksom hot cross buns. Ät och njut säger jag bara. Dessutom är årets bästa jaktdag på St Stephens Day alltså annandag jul!!!!!

2009-11-25 @ 20:55:03
Postat av: Jane

Hehehe Anna. Gissa vad jag ska göra på juldagen om jag har lite tur..?

Jag åker inte hem förrän dagen efter =)



Det ska bli sååå himla mysigt att bara umgås med min härliga dotter =) =) =)

Postat av: tant Anna

ÅÅÅÅHHH, grrrr, jag är sååå avundsjuk! Drick champagne och ös ensilage! Sjung Christmas carolls!

2009-11-27 @ 18:49:33
Postat av: Marielle

sjukt roligt att jane ska komma över jul, bara mor och dotter:D hoppas ni får det mysigt<3

2009-12-08 @ 21:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0