Thursday

På torsdagen (igår) så var det tre tjejer som skulle komma och rida på morgonen. Vi gick ut och fixade deras hästar, och jag började med Ivory. Precis när jag var klar med honom kom Kim och sa att Ivorys ryttare inte skulle komma så jag fick ta av allt igen... suck!

Jag och Rebecca fick följa med iaf. Hon fick Clint och jag den nya lilla gråvita ponnyn. Den är tydligen 5 år, och har bara gått lite hunting med en man som lät den springa 100km/h och ha huvudet i backen. Det märks kan jag lova.

Så fort en annan häst galopperar iväg så kör den ner huvudet och blir jättestark efter. Asjobbigt, men hon gick mkt bättre idag än förra gången vi var ute. Oliver tror att det kan bli en bra ledarponny eller banhoppningsponny, för hoppar gör den!

I ett av vattnen hoppar man över en stock för att komma ner i vattnet, sen galloperar man upp ur det utan något hopp, sen kommer enn hinder, vänstersväng och ett till hinder. När vi skulle ner där smet alla före, så vi hamnade sist (förutom Kim o Oliver som red bredvid), så hon drog ner huvudet när vi skulle rida an så det gick liite för fort, men det gick bra. - Tills hon kom på att hon var rädd för vattnet och skulle försöka hoppa över! Hon hoppade så långt och högt hon kunde ut i vattnet, och jag flög som en liten vante och hamnade fram på halsen (tänkte; får inte ramla av, får INTE ramla av!). Jag kravlade mig tillbaka och kunde precis styra upp på rätt ställe och hoppa hinderlinjen. Herregud, alla undrade hur jag satt kvar och det vet jag faktiskt inte ens själv. Men jag tror att jag kan tacka Bolero ännu en gång!!

När vi kom tillbaka ville Kim att jag skulle rida Paddy Ark så hon kunde ta försäljningskort. Vi tog ett stillastående, det gick ju bra. Sen skulle vi hoppa, Paddy är som en jäkla travare! Vill inte galoppera, river allt hela tiden, är knappt svängbar och har huvudet högst i världen. Jag och Kim visste inte om vi skulle skratta eller gråta! Eller just det! En gång galopperade han, och det var när det kom två gubbar och hoppade hindret från åkern och in på banan och galopperade runt där inne. Då körde han fram och upp huvudet ännu mer och satte av i galopp och började bocka.. -.-' "Häst säljes till självmordsbenägen...?" Bara att ta ut i terrängen så går ni garanterat omkull och dör. Tro det eller ej, men jag har hoppat honom på terrängbanan också. Och det gör jag aldrig om.

Jag tog några kort på Kim och nya svarta unghästen också, den var jätteduktig.

Sen red jag o Rebecca ut på Victor och Lexus (klumpedunsarna). Victor var seg som vanligt.
Lee och Dolche ville också springa lite såklart, så det fick dom. Dolche har fått "water rash" (stavning?) på rumpan, och Lee bockade i galoppen som vanligt. Love that pony! :D

Slutligen tog vi MrFox och Splinter. Splinter gillar INTE sitt bett tror jag.. Har funderat på om jag ska kolla med Oliver om det går att longera några hästar nu när det är så dåligt underlag. Känns inte så bra att vara ute och galoppera på backig, kurvig, bladtäckt och blöt asfaltsväg, men vissa hästar måsta få springa av sig lite. Går ju inte att rida på ängarna nu när det är så blött. :(

Ensilaget gjorde vi som vanligt, och sen lagade vi mat. Makaroner som vanligt, haha, men vi är så grymma att alla älskade det ändå. (Ja, Oliver och Theresa som var där iaf :P) Ta-daa, vi är värsta multitalangerna!


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0