"Those fucking bitches are finally gone!"

Rubriken citerar Oliver vid frukostbordet när han pratade om dom extreeeeeeeeeeeeeem dryga engelska finfina damerna som var här. Några av dom värsta någonsin!! Trodde att dom kunde allt, men en slet hästen i munnen över varje språng så han slutade hoppa. Då började hon gråta. Åherregud, jag blir matt bara av att tänka på hur Oliver måste ha det...


Jag behöver inte skriva att vi morgonfodrade hästarna va? Det gjorde vi iaf..
Det känns som att dagarna är så korta här! Man hinner knappt morgonfodra hästarna innan det är dags att morgonfodra dom igen! Fast hellre det än att dagarna känns oändliga!!

Efter det åt vi frukost. Oliver sa att vi hade mockat så bra (ja, vad gör jag inte bra?) så vi slapp mocka idag.
Det du mamma!

Efter det red vi ut i regnet. Jag hade Frodo, han jag hade första dagen.
Han var jätteduktig, fast man kände i galoppen att han ville sänka huvudet väldigt mkt,
och det fick han inte minsann! Bolero har lärt mig att när huvet åker ner så börjar bakdelen fladdra,
så jag har lärt mig att parrera INNAN huvet hinner åka ner, haha!
Han är så gullig dendär Bolero... Han vill bara lära mig saker för mitt eget bästa. :)

Efter det regnade det så mkt, så vi kunde inte rida då.
Istället oljade vi in alla tränsen (det är typ lite fler än 16 var) med matlagningsolja (!?).
Ingen kommentar, det funkade ju iaf...!

Sen var solen tillbaka, så då fick jag ta ut TipToe som jag inte hann rida igår.
Hon är 5åringen som jag red ut förut, d-ponnyn. Typ den minsta hästen här..men jobbigast att rida av dom jag har ridit!
I början gick hon verkligen inte att ställa åt höger, och så fort vi gick i höger varv så grade hon inåt och hade halvpanik hela tiden. Hon travade jättesmå steg hur fort som helst så det var omöjligt att sitta ner!!


Här red vi :)

Jag travade henne mjuk i vänster varv först, det var jättelätt, sen tog vi höger varv och red runt ett terränghinder så hon inte kunde gena innåt. Så lutade jag mig bakåt och lät henne trava på med inte allt för strama tyglar så hon fick söka sig innåt själv litagrann. Och så red jag lätt lååååångsamt, och hon travade faktiskt längre steg då och saktade ner lite!!


Fina lilla gumman :)

Hon har en tendens att alltid falla innåt och lägga sig på innerbogen i höger varv märkte jag, så i galoppen (fortf. runt hindret) så satt jag ner i vänster där hon är stark och mjuk, och sen stod jag upp och la över tyngd mot utsidan för att räta upp henne i höger varv. Det funkade faktiskt hyffsat!!


Lilla TipToe :D Tillochmed öronen framåt ;)

Jag kan ju inte räkna med att hon ska ställa sig lika bra åt båda hållen efter ett ridpass men hon var mycket mycket bättre tycker jag!! På slutet kunde jag tillochmed före henne utåt på en större volt med hjälp av skänkeln utan att hon tvärnitade och hoppade rakt upp i luften och mongade sig som hon gjorde i början när hon tyckte att något var jobbigt, tråkigt, eller att jag helt enkelt använde skänkeln, haha.



Hon är ett litet projekt!
Jag hoppas att jag får rida henne själv, så jag kan jobba med henne utan att folk tar ut och galopperar henne i vänster galopp, ställd åt vänster och panikrusar tusen gånger mellan varje gång jag får rida henne. Ska kolla med Oliver!
Jag gillar henne jättemkt!!

Så typiskt mig att fastna för en sån häst än för en av de stora som tex har gått tvåstjärning fälttävlan och bara är att åka med på överallt.. Men jag är väll sån antar jag. Drar mig till allt omöjligt!

Oliver har varit jätteglad idag btw, han har skrattat flera gånger!
Antagligen för att dom korkade tanterna har åkt, och det är jag också glad för.
Jag är trött på att höra dom skrika i tusen år för att någon blåste på den andra med hårtorken.
Dom sov ju vägg i vägg med oss. Oliver undrade varför vi inte "went in and told them to shut the fuck up",
och det gör jag också såhär i efterhand när han sa hur dåligt dom hade ridit Amigo..

Aja.. På söndag ska jag och Rebecca få åka på våran första hunt. :) Mina vita ridbyxor ligger redo!
Jag undrar vilken häst jag får!! Förhoppningsvis hinner jag rida någon fler tills dess,
för jag gillar ingen riktigt Förutom TipToe då, men hon är nog inte redo för det än, haha!


Det känns som att jag börjar lära mig det mesta.. :)


Och vet ni? När vi är på hunting på söndag så slipper vi kvällsfodra!
OHYES!


Puss!


WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: tant Anna

Snart kommer Michelle och David! De längtar jättemycket till Flowerhill. Se till att du får rida Tip Toe själv ett tag, det låter bra tycker jag! Jag lovar att ridbyxorna inte är helt vita efter jakten... Komockesplatch etc... Kram!

2009-11-12 @ 23:19:48
Postat av: Jane

Hej bejby!



Snacka om att du kommit till himmelriket!!!

Hahaha, vilken tur att du redan kan mantrat " Han är inte galen - han är bara glad".

Jag ska hälsa Bompi och tacka för hjälpen =).



Älskar din blogg och nu har de ju varit julafton flera gånger om dagen!



Keep it coming.



Och ja, be Oliver att få grejsa på med TT på egen hand ett tag. Det vinner han på i längden.

BTW, var det den hästen han blev omriden av och sedan köpte?



LYM



Mami

2009-11-13 @ 09:28:18
Postat av: Wilma

Anna: Ja, jag träffade dom idag! Huuuuur trevliga som helst! Michelle sa att du hade sagt att jag var här, haha ^^! Hon är ju jätterolig! Hon ska med på huntingen imårrn :)



Mamma: Ja, ingen häst här är stark eller galen efter man har haft en Bolero... :P Så himla glad är jag, ingenting är läskigt eller nått :)! Tack Bolero!



Haha, jag blev lite förvirrad där.. Vi har en häst här som heter TT också (BABE!), men sen förstod jag vem du menade :)

2009-11-14 @ 21:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0