Tack 'em up!

2009-11-11
14:06:35

Morgonstallet fick jag och Rebecca göra själva idag nu när Oliver vet att vi kan. Känns bra!

Efter det åt vi frukost och sen sadlade vi ocoh tränsade hästar till gästerna, och när dom red iväg började vi mocka.
Inget speciellt...
Förutom att mitt i mockningen kom dom tillbaka och då fick vi ta hand om tränsen och sadlarna, och sen fortsätta en stund till tills det var dags att fixa hästarna som skulle på jakt. Grejen var att ingen hade sagt till oss att det var jakt, så dom tyckte att vi själva skulle lista ut att tyglarna skulle snurras, hovarna oljas och tränset och sadeln skulle vi slabba lite olja på så att det såg bra ut.. Aja, vi lär oss!

Sen gjorde vi klart boxarna, och kollade listan som Oliver hade lämnat. Det var sex hästar att rida, varav två som bara skulle ner till den lilla sjön och svalka sina ben för dom var svullna. Och de andra fyra skulle bara ha lite träning. Oliver hade skrivit upp mig på Rio, en stor och stark häst, men Kim (hans ex) hade strukit mitt namn och tagit honom själv. :s Inte okej!!
Så jag red Victor, en ganska stor (1,5-2dm högre än mig när jag har skor och hjälm). Men han var jättesnäll, och jätteseg. En Babe helt enkelt!

Nu är Rebecca ute med Frodo, han jag red första dagen. Det blev ju ojämnt antal nu när Kim tog min häst så hon får rida själv idag. :) Min tur kommer.

Vi tog bilder när vi red idag, några stycken iaf. Jag slänger upp dom sen för Rebecca har minneskortläsaren till sin kamera någonstans bland sina grejer och jag ville inte rota där såklart, haha.

Oliver skulle komma hem runt halv fyra - fyra, så jag har lite tid att slå ihjäl innan dess.

Vi har förresten sol idag!! Igår spöregnade det. Inte kul. Men i förrgår hade vi sol, precis som nu! :D

Nu är Rebecca tillbaka, ska kolla kortläsare med henne.
Jag slänger upp de få bilderna jag har här:


Ivory


Baksidan av stall C. Vet inte vilka hästar det är, haha.



Kommentarer
Postat av: Jane

Hm, fick du se hur den där Rio var?? Låter spännande =).

Själv var jag ute i mörkret med Emm idag, efter vi hade kastat in 150 JÄTTEhöbalar i stallet.

Tro´t eller ej, men lillebror kastade ner alla från vagnen! Duftig!



Dumma, dumma du-vet-vilken-sur-gubbe-jag-menar hade PLÖJT fälten efter dungen mot Boströms...

Nu kan jag ju glömma snögalopper i vinter =(.



Väntar redan på nästa dags blogg!



Love you madly!!



Mami

2009-11-10 @ 19:47:42
Postat av: tant Anna

Jag tog massor av bilder från hästryggen, det blir lite speciellt med ett par öron som sticker upp. Ta många bilder i november, med morgondimmorna som är så fantastiskt vackra. Hoppas att du märker att även om det regnar ofta så regnar det inte så länge...

Kan inte hjälpa att jag känner mig lite som en ankmamma för dig, du får förlåta mig i så fall... Frodo var den som Bettan fick ta mitt i jakten. Hon satt på Peter Pan, för den hon ville ha hade ett sår på ryggen. Mår den bättre nu? Liten, ful och brun var den...

2009-11-10 @ 22:01:27
Postat av: Wilma

Mamma: Haha, slå honom!!! Jag har inte sett hur Rio är uppsutten, men i boxen är han väääldigt skygg. Han står lite undangömt och lite mörkt också, men när jag ger honom ensilage så brukar jag försöka gosa lite med honom för att han ska bli mer framåt :)



Anna: Ja, det blir jättfina bilder! Men jag har ju bara systemkameran och den är så himla stor.. Mobilen tar urusla kort. Har ju Rebeccas kamera vi kan ta med ut ibland. Men det är tusen gånger finare i verkligenheten än vad det blir på korten :P



Regnet har du rätt i! Jag hann rida en häst imorse, sen började det regna, så jag smorde typ 15-20 träns (det tar typ lika lång tid som att smörja två hemma..) och sen var det sol som har hållit sig sen dess!



Haha, det är lugnt, men kan aldrig ha för många ankmammor :D Jag tror jag vet vilken häst du menar, jag har för mig att jag har sett en häst som ser ut att ha haft sår på ryggen. Just nu är alla friska utom Del och Latté, men det är ju benen på dom som spökar.

Peter Pan hatar jag förresten, haha! Han är så himla sur, och så bits han och är jättejobbig att hålla i.. :(

2009-11-12 @ 15:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0