Sunday Dinner @ Kim's Place

2009-11-23
19:46:14

Jag slapp rida Clint idag. Om sanningen ska fram frågade jag inte ens, för jag ville inte! Vädret är så himla kasst nu. Det var uppehåll när vi red Wilson och Willie så det gick bra. Jag gillar Wilson litegrann. Inte TipToe-tyckerom, men han är okej..typ. Han bockade två gånger idag när vi SKRITTADE AV dom på vägen hem! Haha, dumma häst xD! Han hamnade på efterkäklen eftersom att han tyckte att han inte behövde skritta på, men sen när han ville trava ikapp så fick han inte det. Då låtsades han vara snäll så att jag släppte tyglarna igen, sen drog han av två bockningar så han kom ikapp. Tur att jag inte hade orkat länga dom dyngkorta stiglädrena! ;)

Efter att vi hade ridit gjorde vi ensilaget för kvällen och då kommer Oliver på att han hade glömt berätta att vi skulle till Kim för hon fyller år idag, så vi slapp sopa idag. Najjjjjs! ;)
Theresa, hans syster, kom och hämtade oss och så åkte vi till lokalpuben där vi mötte Kim och hennes två barn, Sam och Zara. Sam är 6 år, och från nått tidigare äktenskap och Zara är hennes och Olivers. Hon blir 1,5 vid jul och hon är huuuur söt som helst!
Efter en stund där åkte vi hem till Kims hus. Det är jättenybyggt, och stoooor skillnad från Flowerhill! Vitt, lufting och stilrent, men ändå mysigt. Och fullt med hästfoton såklart!
Där åt vi cheesefondue, och gullade med Zara. Så himla gullig, och alltid glad. Kim har precis skaffat sig två nya barnvakter :D.

Det var jättetrevligt, verkligen! Det var jag, Rebecca, Theresa, Kim, Sam och Zara. Vi föreslog att vi skulle göra något liknande igen, kanske lagat mat tillsammans eller något. Kim är ju från Holland så hon pratar lite saktare än alla infödingar här... Hon kom hit när hon var 14/15 och jobbade, så som jag gör, och sen har hon varit hemma något år ibland, men har alltid kommit tillbaka. Nu har bott permanent här i 6 år! Hon fyllde 31 idag tror jag :).

Det är allt jag orkar skriva idag. Eller juste, ingen hunting tisdag-onsdag-lördag-söndag, för det är för blött. Oliver är deprimerad, och jag är glad i smyg. Tihii! :)

Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm, 31. Men hur gammal är Oliver??? Har han några barn sedan tidigare?

2009-11-23 @ 21:49:02
Postat av: Anonym

Hmm, 31. Men hur gammal är Oliver??? Har han några barn sedan tidigare?

2009-11-23 @ 21:50:11
Postat av: Wilma

Född 58 har jag för mig. Jag vet inte, han har vairt gift tidigare men vet inte om han har några barn.. Inte vad jag har hört iaf! Vem är det btw :P?

2009-11-24 @ 17:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0