Oh, happy day!

2009-11-15
13:47:44

Lyckoruuuuuuuuuuus!!

- Morgonhö
- Frukost
- Sadlade 6 hästar för uteritt (jag+Rebeccaa gjorde det)
- Sadlade 13 hästar för hunting (Jag+Rebecca+Kim gjorde det)
- Red Wonderboy (var jättestark!)


Men allt detdär spelar ingen roll, det kommer jag knappt ihåg, för sen fick jag rida TipToe på ridbanan igen, och hon var sååååååååå duktig!!!!

I början var hon precis som när jag red henne första gången, och jag ville bara dö!
Man kunde inte ens bara rida runt på ridbanan och svänga, för hon bara slirade omkring åt båda sidorna med huvudet rakt åt vänster och cepade så fort jag försökta förhindra det. Det kändes som om de högra benen var kortare än de vänstra för hon lägger sig på dom typ.

Jag skrittade jättelänge funderade på vad jag skulle göra för att det inte skulle bli fel. Det gick inte att styra på volter för hon bara slirade omkring eller stegrade.. Jag bestämde att idag ska jag banne mig inte behöva ett hinder att rida runt, så jag red fram mot staketet (2-3meter ifrån) och la på ena skänkeln (+spöt och ledde med tygeln) för att hon skulle gå sidvärtes mot staketet, men det förstod hon inte så istället började hon stegra eller vägrade röra sig... Hon måste ju lära sig att gå undan för skänklarna innan jag kan göra något annat!!


Så jag tog henne på en volt och skrittade i evigheter, och använde innerskänkeln för att putta ut henne, och hjälpte till med mitt avbrutna longerspö och efter ett tag i det enkla varvet så förstod hon vad hon skulle göra. Jag stressade inte, men bara öste berömmen så fort hon gjorde rätt! Sen bytte jag varv, och efter ett tag gick hon lika bra i båda!!! Så jag bytte till lätta varvet igen och tog det i trav, och sen svängde jag enkelt över på en åtta till det andra.

HON VAR SÅ HiMLA DUKTiG!!!! :D

Allt gick att göra i galopp också, så länge man har en stadig skänkel på båda sidorna och inte blir rädd när hon tjaffsar utan bara manar på framåt så funkar det nu! Hon travade ut stegen också istället för att ta små shettissteg som hon brukar. Jag var (ÄR) så stolt över henne idag! :D

När allt var slut kunde jag trava runt oorganiserat på ridplanen och bara svänga och böja. Visst, hon tjaffsar fortfarande lite, glider gärna undan åt vänster, kör gärna ut högerbogen, och försöker slå sig loss och stegra när det blir jobbigt. Men det gör inget, för hon är så mkt bättre nu!! Bara på två gånger!

Jag red skänkelvikningar sicksack över vägen ner mot sjön, sen badade vi lite och sen fick hon långa tyglar. Hon skrittade hela vägen hem med långa fina steg, trippade bara lite när hon såg att vi skulle möta fyra hästar, men vem gör inte det? :)

Jag försökte ringa mamma på vägen hem, för jag behövde berätta för någon som förstår, men telefonen strejkade, jag hade ingen täckning. :( :( Lika bra det kanske, annars hade jag nog skrikit osammanhängande meningar i falsett tills pengarna på mobilen tog slut.. Kan finnas en liiiiten risk.


Nu ska jag gå ut och mocka och se hur bäbisen har det,
jag gillar henne bara mer och mer. :)


Just ja, sa jag att hon gick i form nästan hela passet och var svettig hela överdelen av halsen och ryggen när vi kom tillbaka ? Tihiiii!!! :)


MAMMA JAG ViLL HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!


Puss!


WilmaVictoria-





Kommentarer
Postat av: tant Anna

Visa inte för Pliver, köp först!!!! Duktig tjej!

Visst är han underbar Wonderboy, bara man orkar få stopp på honom...

2009-11-14 @ 21:50:46
Postat av: Jane

Åh, MÅSTE BERÄTTA FÖR NÅGON SOM FÖRSTÅR-känslan är en mäktig upplevelse!

Synd att inte moben funkade.. Har ni fått koll på numret till sim-kortet än?



Ligg låååågt...det ordnar sig nog.



Love You Madly



Proud Mami

2009-11-14 @ 22:33:44
Postat av: Wilma

Anna: hahaha nej det är nig smartast så ;) Han brukar förklara hur hon är genom att snurra pekfingret vid tinningen och låta "koo-kooo"! xD Han har inte sett hur bra hon har blivit! :o



Mamma: Ja det rä det verkligen! Den har jag bara fått på Babe, Garonne och TipToe :) Simkortet funkade inte men vi håller på att lösa det.. säger till så fort det är ngt fixat :)

2009-11-15 @ 21:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0