I love small disasters

2009-11-25
17:08:43

Jag tycker om lite att det regnar så mkt. Inta själva regnet då, men att det inte blir någon hunt för då måste gästerna ut och rida terränghoppning här, och då får ju vi följa med på det! :D

Idag var allt som vanligt på morgonen, och det var morgonridning idag såklart. Eller ja, klockan 10 iaf.. Det är en fransman som är här som jag blir störd i huvudet av att vara i närheten av, för han är FÖR snäll, ler FÖR mkt och pratar inte ett dugg. Kanske lika bra, för han kan ändå inte prata engelska för att rädda sitt liv ens.. -.-' Har dom inga hästar han kan rida på i Frankrike??!
Plus att han är en vuxen man och har sin mamma med sig som sitter i The Den hela dagen när han rider. Fula gulsvarta glasögon har hon ska ni veta.

Jag fick iaf ta en ny vit ponny på morgonturen, tror den är C (liiiiiten liten ponny) som kom igår tror jag, och den var helt okej, förutom när jag höll in den i skogen och den började stegra.. Jag ville INTE att den skulle börja stegra där inne bland alla stubbar, det var lite drygt, men vi överlevde. Alla småsmå hinder blev så stora för den bara, haha.
Kim var också med på Newman, en av henns hästar, för vi tränade hundarna också. Några av dom iaf, alla 52 eller vad dom nu är blir nog gaaaanska jobbigt.
Jag tycker inte om att ha hundarna med, för dom är så efterblivna, och vi måste ju rida EFTER dom och jaga på dom. Blä! Hoppas inte andra halvan ska med imårrn...

Sen red jag ut själv med McNally (tyligen inte "Nalley", om Oliver skriver rätt), och han är så gullig. Gigantisk, men fnyser och är rädd för typ allt... Det gick bra, förutom att jag aldrig orkar korta lädrena på hans sadel tillräckligt (han har privatsadel), så det blir asjobbigt att fatta galopp.

TipToe skulle såklart ut idag också, så jag frågade om han ville att hon skulle ridas ut eller ridas på ridbanan som jag typ har gjort en evighet nu. Han sa att jag fick besätmma det själv (!) eftersom att det bara är jag som rider henne (!), men sen ångrade han sig halft och sa att han nog tyckte det var bäst att jag red på ridbanan. Pyttsan, hon är ju jätteduktig där redan.
Jag hade självklart rätt och hon var världens bästa idag. Alla högergaloppfattnignarna gjorde hon jätterätt idag! Så det så! Fast Oliver kollar aldrig när jag riden henne där...
Hon skulle behöva komma ut och springa av sig lite energi tror jag. Ska se vad jag kan göra åt saken i övermorgon.

Sen började jag mocka, Rebecca hade redan startat när jag var ute med Bäbis (TipToe), och när jag hade gjort två boxar (Tack Greg & Kims häst för att ni är så duktiga i boxen!) så kom Oliver och sa att jag skulle rida ut på Lee också tillsammans med honom och Mammas Pojke.
Vi skrittade och travade runt en sväng, Lee var awesome.

Knepigt, jag har nästan bara ridit ponnysar idag. Han har några få små hästar, och nästan bara dom red jag idag. Okej, inte McNally då, han är ganska halvgigantisk. Men ändåååå!!

Sen mockade jag klart och vi fyllde på boxarna och kvällsfodrade.

När vi hittade Oliver efter det frågade han om vi skulle koka pasta idag (han hoppas på det varje dag), och det skulle vi. Såklart! Vi hackade lite lök och paprika och fräste och hällde över med tomatsås också, och vips så var maten klar!

Imorgon kommer Lisa hit, och hon tar med sig middag till oss. Irish stew såklart!

Imorgon ska även Mammas Pojke få hoppa igen, så jag hoppas att vi får följa med. Det tror jag att vi får, för Oliver tycker att det är tråkigt att rida ut själv med honom, hahahah! xD

Puss!

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0