I <3 Mammas Pojke

Efter frukosten var vi slöa och tittade på regnet typ, innan det var dags att sadla hästar. Mammas Pojke skulle ut och rida idag igen, för sista dagen. Jag fick ta TipToe, tjohoo, för vi var ju bara fyra som skulle ut så vi fcik leda. Hon var bääääääst i världen! När hon dummade sig lite sa Oliver att "hon är ju ung", och då frågade jag hur ung, även fast jag trodde att jag visste. Han svarade "4, she was only broken a few moths ago". Jahaja, det var ju en lite annan sak än 5 som jag fick höra av nån tjej i början... Aja, hon är bäst ändå!

Sen red vi ut och skrittade Latté, Rio och Spice Girl. Jag hade Spice Girl, Rebecca tog Latté och MP fick Rio eftersom att han tycker om honom. Jag har försökt prata med MP så mkt jag har kunnat när han har varit här, för att vara trevlig lixom, men det är lite svårt eftersom hans engelska suger.

Vi tog en liten luch efter det, och planerade att mocka alla våra boxar tills kvällsfodringen, men Oliver hade andra planer- Vi fick rida ut sjävla med Mammas Pojke, och jag hade Peter Pan. Vi hoppade lite, och red runt en sväng och det gick jättebra. :) Rebecca hade Amigo, gästernas favorit, och jag tror att det blev en av Rebeccas favoriter också, haha! Gullehästen!

Sen började vi mockade vi eftersom att Oliver sa att han skulle rida ut med MP på en sista tur, men det fick jag göra istället, så fyllde Oliver på boxarna som jag inte hade hunnit fylla på med halm än, och hjälpte Rebecca med kvällsensilaget.

Jag red Dex som är en vit, halvliten häst jag inte har ridit förut, och MP hade TT (The Tank). Det var inte en sån jättelång tur. Vi hoppade och galopperade en sväng och det var kul, fast Dex var lite stark. MP verkade jättemöjd iaf, men undrade om jag inte var trött när jag rider och jobbar så mkt. Det är andra dagen han frågar det.

När jag stod och sopade gången efter sista ridturen, efter att Oliver gått för att fika och ta betalt så kom MP ut igen och gav mig 50 Euro för han tyckte att jag hade varit så snäll som red ut med honom och varit så trevlig, haha! Gulligt värre att betala mig för att jag gör mitt jobb. Och för att jag rider lite terränghoppning istället för att halma boxar och mata hästar.

Allt som allt - en bra dag!

Behöver jag säga att det spöregnade nästan hela dagen förresten?


Puss,

WilmaVictoria-


Kommentarer
Postat av: Jane

Värsta dricksen!!

Go girl, go!!



Då fick du ju valuta för dina försök till trevelsnack.



..men om hans engelska suger, hur vet du att han inte bad dig köpa nya kalsonger eller nåt åt honom innan han åkte. Han kanske blev så rädd att han gjorde på sig när han red med dig och inte ville berätta för lilla mamsen?



Are you sure it was for you?



;)

Postat av: Jane

Mmmmmys. Det är så kul att det går bra för dig och Tip Toe!

4 istället för 5 och nyss inriden, det var lite andra bullar!



Duftig!!



Proud Mami

Postat av: tant Anna

Jag brukade också få en peng om jag gjorde något extra för någon, oftast var det nog hästägarna som "tippade". Kändes lite konstigt men vad tusan, lönen gjorde en ju inte fet direkt... TT var en sån som jag gillade, riktigt rejäl! Tror inte jag orkat rida honom...

2009-11-27 @ 18:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0