Good, good day!

Idag var nog en av de bästa dagarna hittills, för mig i alla fall.
Inte för Ballinasloe en bit härifrån där över 100 hus har vatten för dörrarna och i husen, och där vägarna är stängda så folk får åka båt om dom vill, haha.

Pga vatten kaoset som enligt Olivers mamma (den riktiga chefen här) är det värsta på över 60 år så kunde inte gästerna som skulle rida klockan 2 idag komma hit. BooYaah! ;D
Jag och Rebecca mockade jättefint och sen fick vi 8 hästar att rida. Jag tog Wilson, Splinter, Wonder Boy och TipToe! :)

När jag red Wilson försökte vi rida den vanliga rundan, men den hade floden ätit upp, så vi kunde inte rida där... ALLT är under vatten, hinder och vägar, ALLT! Det är sinnessjukt!
Så med Splinter och Wonder Boy fick vi rida länga vanliga vägen. Det var hur fint som helst! Vägen ligger inte som i Sverige med diken på kanterna, utan snarare nergrävd med stora kanter på sidorna. Längs vägkanterna låg ett tjockt lager orangebruna blad, och på den bladtäckta kullen på ena sidan vägen kunde vi se våra skuggor guppa när vi travade omkring. Det är även stora, gamla slingriga träd längs vägen som nästan växer ihop över en och bildar som ett litet tak. Och all utsikt var hur fin som helst! Det var första gången sen jag kom hit som jag verkligen kände att jag var i ett annat land.

Jag ska börja sticka ut och springa när det är fint väder, när jag har fått mina springskor såklart, och då kan jag ta med kameran någon dag och ta kort! Det går inte att beskriva rättvist med ord..

Jag gillar ovädret när det är som idag. Inga gäster, soligt, och hyffsat varmt. Jag red i ridbyxor och en vanlig tröja idag och det var inte alls kallt! Kan tänka mig att det hade varit annorlunda i Sverige.. :P

När vi kom tillbaka med tredje hästparet var klockan 3, och hästarna får ensilage 20 över, så vi väntade lite, sen gjorde vi det. Sen täckade jag på hästarna jag hade ridit tidigare, för dom fick torka utan täcke när det var så varmt. Sen tog vi in Kims två hästar. Jag tog in den nya, en svart 4åring som var lite skygg ch rädd för det mesta. Den gick dock att övertala till det jag behövde. Den var toklerig från öronen till svansen, men som tur var skulle jag inte borsta den... ;)

Sen tyckte Oliver att det var för sent att rida de sista, så det blev inget TipToe idag :(!
Meeeeen, då har jag något att se fram emot imårrn! :)

Sen duchade vi. Oliver duschar segare än oss tjejer, hahah. Det är nog för att han använder balsam. :)

Efter det åkte vi till affären med honom och på vägen hem stannade vi på en indisk restaurang och åt för tidig födelsedagsmiddag för Rebecca som fyller 25 nästa fredag. Fredag som fredag lixom! Grattis i förskott förresten! :)

Vi kom ganska nyss hem därifrån, och nu ska jag gå ut i kylan och uppdatera. Jag har börjat ta på mig ett par för stora uggs som någon har glömt här, för då får jag plats med mina duntofflor innanför också! Supersmart! :D

Hoppas inga gäster kan komma i helgen heller, eller iaf inte alla. Det är ju ingen hunt nu såklart, så då måste alla rida hemma här istället, och då får jag och Rebecca bara sadla på och av hästar 12 timmar om dygnet. Fast inte ens det känns så hemskt efter en sånhär bra dag. :)

Blir det en lugn helg ska jag se till att ta lite mer kort. Promise!!

Puss!

WilmaVictoria-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0